Louise Patricia Crane - Deep Blue (2020)

Label: Peculiar Doll

5. Deep Blue (4:18)
  6. Ophelia (4:49)

met Ian Anderson, Jakko M. Jakszyk en Scott Reeder

7. Isolde (5:58)
  8. The Eve of the Hunter (5:43)

met Danny Thompson en Jakko M. Jakszyk

avatar van E-Clect-Eddy
Een mysterieus en sensuele verschijning deze Louise Patricia Crane (geboren in Belfast), zal wel de dochter zijn van een bekende uit de 70s / 80s Rock scene want ze heeft wel een paar bekende namen weten te strikken voor haar debuut.

King Crimson gitarist / frontman Jakko M. Jakszyk, en Ian Anderson's fluit op tracks 2 en 6. En van Kyuss: Scott Reeder. Danny Thompson is bekend van werk voor Kate Bush en Peter Gabriel.

Op Discogs aangemerkt met: Art Rock, Alternative Rock, Avant-garde, Prog Rock. Maar ik hoor ook Keltische invloeden.

Haar stem vind ik helaas weinig onderscheidend, heeft ook te maken met de manier van zingen. Die doet denken aan wat ik hoor op Dream Pop en Gothic Rock, iets te ijl en iets te diep in de mix.

Deity en Ophelia zijn de twee singles, met video's die je van een Gothic act zou verwachten.

Zelf vind ik Isolde het meest interessante, intro doet denken aan een Kate Bush nummer (van Sensual World?) en hier na wordt het meer energieker, gitarist die uit zijn hok mag komen en ook een viool die een prominente rol krijgt. Ook de licht bombastische afsluiter The Eve of the Hunter is goed genietbaar.

Deep Blue | Louise Patricia Crane op Bandcamp

avatar van E-Clect-Eddy
Vooral als het hard uit de speakers knalt is dit een lekker album om van te genieten. halfje erbij.

avatar van robvw192
House Of Eden relatie. En Kate Bush. Ik vermoed fan. Op haar website kun je een tekening van Kate kopen en de video kent een hoog Bush gehalte. Los van dat alles en meer. Heel fijne plaat.

avatar van robvw192
robvw192 schreef:
The Eden House relatie. En Kate Bush. Ik vermoed fan. Op haar website kun je een tekening van Kate kopen en de video kent een hoog Bush gehalte. Los van dat alles en meer. Heel fijne plaat.