Jesse Dayton - Gulf Coast Sessions (2020)

Country
Label: Blue Élan

1. Intro House Party (0:14)
  2. Lo-Fi Lover (2:58)
  3. Beaumonster Boogie (3:03)
  4. Carencro Girl (2:02)
  5. Mardi Gras Shake (2:10)
  6. Feelin’s and Business (2:39)
  7. House Party 2340 Dauphine (1:53)
  8. Outro House Party (0:18)
avatar van frolunda
Leuk en goed tussendoortje van Country zanger/gitarist Jesse Dayton die met de Gulf Coast Sessions meteen even zijn muzikale veelzijdigheid toont.Niet alleen speelde de Texaan alle instrumenten zelf in,ook is dit album niet zozeer gevuld met zijn bekende Outlaw country stijl maar meer een feestelijke combinatie van East Texas blues,Zydeco en New Orleans R & B.
En dat levert een zeer aangenaam plaatje op dat slechts een goed kwartiertje duurt,maar ook in die korte tijd laat Jesse Dayton horen deze genres uitstekend onder de knie te hebben.Vooral Beaumonster Boogie,Mardi Gras Shake en Feelin’s and Business zijn heerlijke songs waarbij het moeilijk stilzitten is.
Zijn laatste twee CD's,The Revealer en the Outsider (het Mixtape coveralbum niet meegerekend) waren van een voortreffelijke kwaliteit maar ook deze muzikale zijstap is zeker voor herhaling vatbaar.
Een erg plezierig plaatje.