Yellow Days - A Day in a Yellow Beat (2020)

Pop / Soul

5. Who's There? (4:22)

met Shirley Jones

6. Getting Closer (5:02)
  7. Come Groove (2:59)
  8. Keep Yourself Alive (4:31)
  9. Open Your Eyes (4:34)

met Shirley Jones en Nick Walters

10. ! (1:30)

met Bishop Nehru

11. (Pot Party) (0:35)
  12. Keeps Me Satisfied (4:37)
  13. You (4:06)
  14. (What Goes Up Must Come Down) (0:52)
  15. The Curse (5:05)

met Mac DeMarco

16. Let's Be Good to Each Other (3:05)
  17. Whatever You Wanna Do (5:03)
  18. Something Special (4:00)
  19. So Lost (3:16)
  20. I Don't Mind (4:59)
  21. (Mature Love) (0:32)
  22. Treat You Right (4:21)
  23. Love Is Everywhere (3:24)
avatar van overmars89
hmm, een erg lange tracklist. Ik ben toch een beetje huiverig of deze band zo lang kan boeien. Wel interessante features van Bishop Nehru & Mac DeMarco.

avatar van overmars89
Ik houd echt van de sound van Yellow Days. Ik hoor een mooie mix van funk & pop en wat een soul heeft George van den Broek in zijn stem. Een sound dat compleet eigen is. Toch mis ik klein beetje de focus om het gehele album mooie en unieke liedjes ten gehore te brengen. Veel tracks lijken op elkaar, zonder dat er een liedje echt eruit springt. The Curse met Mac DeMarco doet dat bijvoorbeeld wel en op dat moment denk ik; had de tracklist wat geschrapt en was wat bondiger geweest in het schrijven van de liedjes. Ook de de Bishop Nehru feature die dan in z'n eentje een track volmaakt vind ik een aparte keuze. Was dikker geweest als het echt een feature was op een andere track.

Live overigens zwingt deze band wel de pan uit. Ik zet het album overigens wel graag op met deze mooie dagen. Het blijft lichte en fijne muziek.

avatar van overmars89
Vanaf nummer 16 begint mijn aandacht een beetje te verslappen en wordt het album toch een klein beetje uitzitten. Toch een halfje omhoog, omdat ik de muziek toch goed in elkaar vind steken.

avatar van Osiris Apis
He got soul! Lekker album, halfje omhoog. Getting Closer is mijn favo track. De speelduur had wel iets korter gekund ja.

avatar van Reijersen
Luisterend naar albums probeer ik de muziek vaak in termen te vangen. Bij de muziek van Yellow Days kom ik uit op termen als: laidback, relaxed, groove en funky. En als je die 4 woorden dan combineert dan heb je wel het gehele album te pakken, want nummer na nummer bediend het zich van die 4 stijlen. De vibe is daardoor door de gehele plaat hetzelfde. Dat kan voelen als prettig, maar daarvoor is de speelduur hier wellicht wat te lang. Hierdoor gaat het voor richting het einde wat teveel van hetzelfde zijn.