Cryptex - Once Upon a Time (2020)

Duitsland
Label: Steamhammer

1. Once Upon a Time (4:04)
  2. Because the Reason Is You (3:29)
  3. Bloodmoon (5:04)
  4. Body Language (4:10)
  5. Two Horned Crown (3:22)
  6. Haunted (4:09)
  7. Reptiles (5:43)
  8. I Don't Know Why (3:36)
  9. The Promise Keeper (3:08)
  10. I See It in Your Eyes (3:06)
  11. A Mo(u)rning (1:28)
  12. Leaving (2:24)
  13. Closer (5:10)
avatar van Dream Theater
Had nog nooit van deze band gehoord. De erotisch getinte videoclip van het nummer Haunted wekte mijn interesse. Prog invloeden met vleugjes Queen en Savatage. Het titelnummer en Two Horned Crown zijn ook prachtig! Het veelvuldig gebruik van piano met gitaar en diverse andere instrumenten zorgt voor vrolijk stemmende rockmuziek. De Duitse zanger heeft beslist geen accent en een aangename stem. Verrassend stukje muziek.

avatar van ProGNerD
Klinkt inderdaad best lekker. Dat accent komt apart genoeg wel erg naar boven in de gesproken stukken in het nummer Leaving...