David Ramirez - My Love Is a Hurricane (2020)

Pop / R&B
Label: Sweetworld

1. Lover, Will You Lead Me? (3:22)
  2. Hell (4:29)

met Sir Woman

3. I Wanna Live in Your Bedroom (4:07)
  4. My Love Is a Hurricane (3:49)
  5. Hallelujah, Love Is Real! (4:09)
  6. Heaven (3:24)
  7. Shine on Me (3:47)
  8. Easy Does It (4:04)
  9. Coast to Coast (3:32)
  10. Prevail! (4:18)
avatar van Gladius
Wel even wennen die nieuwe single, iets totaal anders. Benieuwd!
Na de ontdekking van een artiest, 2019 in zijn geval, valt het daaropvolgende album vaak tegen. Hopelijk niet bij Ramirez!

avatar van heicro
De eerste indruk na het horen van een aantal songs: Sterk! Hij laat de folk/ country achter zich en begeeft zich op een meer populair pad.

avatar van musicfriek
Klopt, een hele andere sound heeft David Ramirez nu, het is even wennen, maar zijn stem blijft echt buitencategorie. Het is nu meer pop/R&B en het bevalt me prima hier. I Wanna Live in Your Bedroom werd ik even stil van, wat een nummer

avatar van coldwarkids
musicfriek schreef:
I Wanna Live in Your Bedroom werd ik even stil van, wat een nummer

Ik ook! Kippenvel.

avatar van wvv89
David Ramirez stapt zoals al aangegeven wel heel erg af van zijn Americana geluid. Niet iets wat per se een nadeel hoeft te zijn. Hij zoekt hier duidelijk het alternatieve hoekje op met zwaar aangezette synthesizers. Het is wat dat betreft een donker en sober album geworden. De teksten daarentegen zijn dan weer van een positievere noot. Desalniettemin vind ik dit stiekem één van de beste platen van de afgelopen tijd en maakt het zeer waarschijnlijk tot het eindejaarslijstje.

avatar van brt
brt
Helaas spreekt mij deze een stuk minder aan dan zijn vorige, die ik ontiegelijk veel heb gedraaid.
De stijlverandering vind ik het probleem nog niet eens; (lekkere sound wel zelfs) het zijn vooral de matige songs die ongeinspireerd op me overkomen. Ik heb dit regelmatig geprobeerd, maar het wil maar niet landen.