Antoine Berjeaut & Makaya McCraven - Moving Cities (2019)

Frankrijk
Jazz / Electronic
Label: Musiques au Comptoir

1. Triple A (2:41)
  2. Shadows (8:40)
  3. Jp's Beats (2:17)
  4. The New Untitled (Potomac Avenue) (5:10)
  5. Twelve Donkeys (6:09)
  6. Down the Clipper (2:41)
  7. Lost and Founds (5:51)
  8. Lourau's Loop (1:17)
  9. Sci-Fi (3:27)
  10. Outro (0:57)
  11. Out to Seven * (8:51)
  12. Diggin the White Room * (5:34)
avatar van Mssr Renard
Produced by Makaya McCraven staat er op de hoes en bovenaan staat Antoine Berjeaut. Maar het is meer dan dat.

Het zit namelijk zo: Moving Cities staat voor het samenbrengen van twee wereldsteden, twee jazzscenes: Chicago (drummer McCraven) en Parijs (trompettist Berjeaut).

Het resultaat is ronkende, groovende, eclectische mix van moderne jazz, met een lekker snuf funk en fusion. Ook de toevoeging van gitaar en electronica zorgt voor een mooi klanpalette.

Bovendien moet gezegd worden dat weer eens opvalt wat een waanzinnige drummer Makaya is.

avatar van Mssr Renard
Choconas, wel toegevoegd, niet geluisterd?

avatar van Choconas
Ik heb hem rond de tijd dat ik hem toevoegde één of twee keer beluisterd, Mssr Renard. Niet vaak genoeg dus voor een oordeel, maar jouw bericht is wel een goede aanleiding om het weer eens te proberen met deze plaat.

ohmusica
De inbreng van de franse trompettist vind ik juist behoorlijk a la ‘chicago’, maar dat deze muziek allerlei invloeden herbergt is wel duidelijk. De ritmes zijn lekker pakkend en men wert nogal te experimenteren met abstracte klanken en electronica. Ik vind het album wel wat grillig en af en toe niet makkelijk maar toch interessant, energieke grote stadsmuziek. 4+