Rod Stewart - Handbags & Gladrags (2018)

Alternatieve titel: The Essential

9. Gasoline Alley
  10. Country Comfort
  11. Reason to Believe
  12. Maggie May
  13. Man of Constant Sorrow
  14. (I Know) I'm Losing You
  15. Tomorrow Is a Long Time
  16. Mandolin Wind
  17. Dirty Old Town
  18. My Way of Giving
  19. What's Made Milwaukee Famous (Has Made a Loser Out of Me)
  20. Angel
  41. Sailor
  42. Sweet Little Rock 'N' Roller
  43. Girl from the North Country
  44. Missed You
  45. What Are You Doing New Year's Eve?

met Ella Fitzgerald en Chris Botti

46. Auld Lang Syne
Het laatste nummer van dit zalig en uiterst indrukwekkend verzamel-album is de bekende kers op de taart. Dan denk je alle hoogtepunten te hebben gehad en komt deze er nog eens bovenop. Wat een magisch einde. Het unieke van Auld Lang Syne heeft voor mij zijn oorsprong in Glasgow, waar dit nummer de toegift, het sluitstuk was van zijn 'coming home' concerten. In Schotland is dit nummer een soort alternatief volkslied, waar innerlijke krachten en emoties naar boven komen die ik verder alleen bij Bruce Springsteen heb mogen meemaken. Nederlanders schijnen vrij nuchter van aard te zijn, de Schotten vaak ook, maar bij deze song breekt de vaak grauwe omgeving helemaal open en wordt je deel van een klein intiem paradijsje, waarbij de verbroedering en saamhorigheid zo intens en spontaan is dat het nooit meer van mijn netvlies zal verdwijnen.

Voor diegene die nog nooit hebben gestemd op, of zelfs hebben gehoord van zijn solowerk tussen '70 en '75 en eerst willen beginnen met een korte introductie; 9 t/m 13 is daar uitermate geschikt voor.

avatar van Deranged
Aan de cover te zien deed hij in die periode zijn best om op zijn maat Ron Wood te lijken.

Je hebt 16 , je hebt een liefdeslied waar zelfs de grootste heks geen nee tegen gaat zeggen.

In deze concertloze maanden denk ik met weemoed terug aan I'd Rather go Blind; geheel basic, oprecht en wonderschoon voor het voetlicht ( zie Youtube ) gebracht tijdens zijn laatste optreden in Nederland.