Destiny's Child - The Writing's on the Wall (1999)

R&B / Pop
Label: Columbia

1. Intro (The Writing's on the Wall) (2:07)
  2. So Good (3:14)
  3. Bills, Bills, Bills (4:16)
  4. Confessions (4:58)
  5. Bug a Boo (3:31)
  6. Temptation (4:06)
  7. Now That She's Gone (5:35)
  8. Where'd You Go (4:15)
  9. Hey Ladies (4:16)
  10. If You Leave (4:35)
  11. Jumpin' Jumpin' (3:50)
  12. Say My Name (4:31)
  13. She Can't Love You (4:05)
  14. Stay (4:51)
  15. Sweet Sixteen (4:13)
  16. Outro (2:39)
  17. Get on the Bus (4:44)
  18. Independent Women Part 1 [Pasadena Remix] * (3:43)
  19. Independent Women Part 2 * (3:46)
  20. 8 Days of Christmas * (3:31)
  21. No, No, No Part 2 * (3:32)

met Wyclef Jean

22. Bills, Bills, Bills [Remix] * (4:00)

met Sporty Thievz

23. Say My Name [Timbaland Remix] * (7:33)
totale tijdsduur: 1:09:46 (1:35:51)
Diesel
Say My Name is nog te luisteren maar voor de rest is het allemaal ongelofelijk standaard, slecht en nep.

Heerlijk aanstekelijk juist. 3.5*

Diesel
Stem verlaagd naar 0,5*

avatar van steven
wat negatief allemaal , het klinkt allemaal geweldig op deze plaat ,de singles zijn stuk voor stuk klassiek te noemen. tuurlijk zit er hier en daar een misser tussen , maar "say my name" , "jumpin jumpin" , wat een fantastische popmuziek, ik weiger om mee te gaan met de alternatieve pop-zuurpruimen , 4 sterren!!

Jessie
de meeste liedjes zijn goed te swingen en daar hou ik van!!! maar ook van hun slow jams!!! deze plaat is 1 van mijn favorieten van tot nu toe heel hun carriere!!!

avatar van BoordAppel
Hetzelfde verhaal eigenlijk bij vergelijkbare bands: de singles zijn allemaal erg leuk en de rest zijn eigenlijk fillers. Meestal zijn die singles ook allemaal up tempo en dansbaar zodat mensen naar het album gelokt worden in de hoop dat het hele album zo is. Dat valt dan vaak even tegen al lijkt het de meeste mensen niets uit te maken (het wordt toch goed verkocht).

Van dit album zijn veel singles getrokken zodat er dus veel up tempo nummers opstaan en daar hou ik wel van. Dat langzame gedoe kan me gestolen worden zeker als er nog allemaal christelijke wijsheden in verwerkt worden. De outro is met name verschrikkelijk. Gelukkig sluit het album dan af met Get on the Bus, weer een briljante Timbaland track (serieus, de man is geniaal). Lekker gitaartje maar die vogeltjes maken het geheel helemaal af.

avatar van Nubis
Ik wilde het eerst 2* geven, omdat ik net 2,5* aan Surivor heb gegeven en ik dacht dat ik deze slechter vond. Maar als ik weer even naar de tracklist kijk, valt het eigenlijk wel mee.
Toch maar 2,5* dus, voor deze nog enigszins muzikale dames (als ik kijk wat er verder bestaat aan meidengroepjes..).

avatar van smash016
Kijk naar mijn albumlijsten... en vraag je dan af waarom ik deze cd in mijn bezit heb... gewoon omdat-ie steengoed is. Bovendien is dit een van de eerste platen met de geniale Timbaland-sound, die later door vrijwel alle pop-R&B-artiesten zou worden overgenomen.

ik vindt get on the bus nog steeds een lekker nummer trouwens deze cd vindt ik niet slecht

survivor is beter dan dit album, maar dit komt zeker op de 2 de plaats er zitten een paar echt superliedjes bij
ik vind hey ladies wel leuk

avatar van tnf
tnf
Ik heb zowel deze als de opvolger (Survivor) weleens gehoord. Deze beviel me een stuk beter. Wel een gelikte sound, maar toch minder erg dan op Survivor. Hij voelt net iets 'echter'. Ik weet niet hoe ik dat moet uitleggen.

Overigens vond ik de groep ook meer uitstraling hebben met dat oude viertal.

avatar van Wib0__
Om af en toe te luisteren, Jah dan is het lekker..

Niet het beste album. Say my name is de enige nummer die echt nooit verveeld

avatar van Reijersen
Bijzonder fijn en erg leuk luisterbaar album van DC. De singles zijn natuurlijk erg bekend en het geheel luister buitengewoon lekker weg.

nicolas
"I have seen the writings on the wall"

Pink Floyd - Another Brick In The Wall, Part III

Ja sorry, ik moest eraan denken toen ik de titel zag

De singles hiervan zijn toch wel stuk voor stuk briljant, op wellicht Say My Name na. Zo'n Bills, Bills, Bills klinkt bv. verderlicht, maar de manier waarop beat, percussie en zang om elkaar heen dansen is toch wel ongekend. En dan zijn er nog de strijkers voor het prettige, licht-dramatische effect. Heerlijk nummer. Get On The Bus is ook heel inventief met die tsjirpende vogeltjes. Toch maar eens kijken hoe de rest van dit album klinkt.

avatar van pureshores
Get on the bus is een heerlijk nummer met inventieve Timbaland produktie, ik ben het met TNF hierboven eens dat de originele line up veel meer pit had en een beter geheel was als groep. De sound was ook nog enigzins wat meer urban, vanaf Survivor zijn alle plooien heel glad gestreken.

Van de singles vind ik alleen Jumpin Jumpin een pak minder, te simplistisch

buizen
Gigavette bass ook weer op dit album van Destinys. Altijd een zwak voor deze powermeiden gehad.
Er staat gewoon geen slecht nummer op maar integendeel enkele supersongs als Say My Name, Bills, Bills, Bills en Bug A Boo.
4,5 sterren (blingbling).

avatar van matthijs
buizen schreef:
4,5 sterren (blingbling).

Hee buizen, dacht even dat ik de enige metalliefhebber was die deze meidengroep kan waarderen, maar nee hoor.

buizen
matthijs schreef:

.. dacht even dat ik de enige metalliefhebber was die deze meidengroep kan waarderen, maar nee hoor.

Gave albums heeft Destiny's Child he
Heerlijk voor bijv. tijdens het rijden. Schaam me er niet voor, geniet ervan.