Girl Ultra - Nuevos Aires (2019)

1 stem

9. Chachachá (3:55)

met Naji

10. Amor Salvaje (4:33)
avatar van E-Clect-Eddy
Ultra Girl is de moniker van de Mexicaanse R&B artieste Mariana de Miguel. Volgens Wikipedia zou ze door Beyoncé en Destiny's Child geïnspireerd zijn maar ik hoor het er niet aan af.

R&B is een genre die ik zelden naar luister, meestal laat op de avond als het moet, om niet meteen te zeggen slaapmuziek. Ben meer van de klassiek Rhythm and-Blues zoals de eerste albums van Ike & Tina Turner.

Dit R&B album met subtiele Hip Hop invloeden is redelijk ingetogen, waarop wat lijzig relaxt wordt gezongen door Mariana.

Toch naar deze gelokt, via via en de fijne relaxte single DameLove, een duet met Cuco. Ook de andere single Discreción luistert lekker weg.

Ximena Sariñana levert een bijdrage aan het nummer Fuckhim een wederdienst voor Ultra Girls bijdrage aan No Sé op ¿Dónde Bailarán las Niñas? (2019), het Latin Pop / Reggaeton album van Ximena Sariñana die meer aansluit bij mijn smaak.

Dit luistert lekker weg maar zal ik waarschijnlijk niet te vaak opzetten.