Jason Molina - Live at la Chapelle (2020)

Alternatieve titel: Toulouse, France, June 7, 2005

Label: Secretly Canadian

1. East St. Louis Blues (3:07)
  2. Trouble in Mind (3:41)
  3. 31 Seasons in the Minor Leagues (4:45)
  4. Carmelita (3:30)
  5. Montgomery (2:09)
  6. Hold on Magnolia (4:28)
  7. In the Human World (2:16)
  8. Bowery (4:01)
  9. Nashville Moon (6:51)
  10. Leave the City (5:58)
  11. I've Been Riding with the Ghost (3:19)
avatar van Tonio
Best goed om wijlen Jason weer eens te horen. En hoewel hij alleen met gitaar is, en de geluidskwaliteit nou niet bepaald meewerkt, blijven zijn nummers geweldig overeind.

Verrassende keuze voor Carmelita van (ook wijlen) Warren Zevon. Ook zo'n songwriter met een onwaarschijnlijk hoog niveau van zijn gehele oeuvre.

avatar van AOVV
Erg mooi, intimistisch optreden van Molina in een oude kerk ergens in de buurt van Toulouse. We schrijven 7 juni 2005, en Molina heeft zijn alter ego Songs: Ohia net ingeruild; Pyramid Electric Co. bracht hij uit onder zijn eigen naam. Naar het schijnt is het optreden tot stand gekomen na een mail van enkele Franse fans uit dat dorp, met de vraag of Molina daar geen optreden kon geven. Het idee stond Molina wel aan, en van het één kwam het ander.

Het concert werd opgenomen, en begin dit jaar uitgebracht. We horen hier niet veel meer dan de pure essentie; Molina die zijn melancholische vocalen begeleidt op akoestische gitaar. Slechts hier en daar wordt er wat extra opsmuk gebruikt, zoals schuchtere blazers in het verstikkend mooie Nashville Moon.

Molina speelde ook drie covers: East St. Louis Blues van Blind Willie McTell, Trouble in Mind van Johnny Cash en Carmelita van Warren Zevon. Uitstekende keuzes, me dunkt, en hij vertolkt ze hier op intense wijze.

Live at la Chapelle is een mooi document van een prachtige, ons helaas veel te vroeg ontnomen artiest.

4 sterren