Slave - The Concept (1978)

Funk / R&B
Label: Cotillion

1. Stellar Fungk (8:43)
  2. The Way You Love Is Heaven (4:33)
  3. Thank You Lord (1:31)
  4. Drac Is Back (3:59)
  5. We've Got Your Party (4:49)
  6. Just Freak (7:56)
  7. Coming Soon (6:20)
avatar van ArnoldusK
dayum. dikke bass-riffjes en heerlijke drumsessies.
dit is allesbehalve huis-tuin-en-keuken-funk.

avatar van gaucho
Ik heb Slave altijd een van de lekkerste funkbands uit de jaren zeventig gevonden. Vooral bekend van Slide, van hun debuutalbum. Deze derde moet het vooral hebben van Stellar Fungk, dat precies is wat de titel belooft.
Ze kwamen uit Dayton, wat in die dagen sowieso een broeinest van funkgroepen was: Ohio Players, Zapp, Lakeside en natuurlijk Dayton. Allemaal met een eigen geluid. Naast bas en synthesizer was Slave niet vies van een vette gitaarsolo hier en daar. Zanger Steve Arrington zou later nog een hit in Nederland hebben met Feel so real. Op dit album is hij voor het eerst te horen.

avatar van Poeha
Net voor het eerst iets van Slave voorbij horen komen. Het nummer Just Freak. Wat een geweldige track, met een moddervete bas in de laatste 2 a 3 minuten. Hier moet ik zeker meer van gaan luisteren. En nooit geweten dat Steve Arrington, van het lekkere Feel So Real in deze band heeft gezeten. Leuke weetje, dank Gaucho.

Edit: Even wat tracks van andere albums van hen beluisterd. Bleek ik Slide en Just a Touch of Love toch ook al wel eens gehoord te hebben.