Dan Penn - Living On Mercy (2020)

Country / Soul
Label: The Last Music Company

1. Living on Mercy (4:41)
  2. See You in My Dreams (3:24)
  3. I Do (3:04)
  4. Clean Slate (4:09)
  5. What It Takes to Be True (3:00)
  6. I Didn't Hear That Coming (3:41)
  7. Down on Music Row (4:09)
  8. Edge of Love (3:49)
  9. Leave It Like You Found It (5:00)
  10. Blue Motel (4:51)
  11. Soul Connection (3:35)
  12. Things Happen (3:47)
  13. One of These Days (3:36)
avatar van Poles Apart
Living on Mercy

Edge of Love

Penn is oud geworden, zo blijkt uit de hoesfoto, maar de nieuwe nummers beluisterend klinkt ie nog net als vroeger, vol soul en pure klasse, de man is en blijft een begenadigd songwriter. Zie uit naar deze plaat!

avatar van janneman
En het is een heerlijke plaat geworden zeg, lekker loom. Lekker met krantje en wijntje er bij.

avatar van Zwaagje
Poles Apart schreef:
Living on Mercy

Edge of Love

En wat een plaatje zeg. Heerlijk soul volle country. Ik kende de man niet, maar na één luisterbeurt ben ik al fan. Ondanks dat hij de hoge noten net niet haalt af en toe.

avatar van Bartjeking
Dat hij tegen de 80 loopt, hoor je er niet aan af, maar ben ook nie zo bekend met zijn vroegere werk. Maar dit is countrysoul van de bovenste plank. Met terugwerkende kracht zijn repertoire toch maar eens tot me nemen!

avatar van Poles Apart
Bartjeking schreef:

Deze ook zeker meenemen dan: Dan Penn and Spooner Oldham - Moments from This Theatre (1999)

avatar van Bartjeking
Dank je wel! Nog zo'n Muscle Shoals legende.