Sonic Youth - Perspectives Musicales (2020)

Alternatieve titel: Live at Cat's Cradle 2000

Uitgebracht in eigen beheer

1. Intro (4:13)
  2. Psychic Hearts (5:12)
  3. Lee Reads Gregory Corso (3:56)
  4. Mote (18:13)
  5. Rain on Tin (2:23)
  6. Disconnection Notice (5:21)
  7. Marika (2:59)
  8. Trio (5:30)
  9. Paperbag (2:52)
  10. International Spy (6:03)
  11. Fuzzy Sun / Not Sport Marital Art (4:45)
  12. Halfway to a Threeway (4:21)
  13. Schizophrenia (5:22)
  14. White Kross (2:58)
  15. Free City Rhymes (7:48)
  16. Small Flowers Crack Concrete (5:54)
  17. Nevermind (What Was It Anyway) (6:10)
  18. Side2side (5:28)
  19. Kool Thing (6:12)
  20. Hoarfrost (7:46)
  21. Renegade Princess (6:28)
  22. Bull in the Heather (3:17)
  23. NYC Ghosts & Flowers (12:30)
  24. 100% (2:49)
avatar van itchy
Een show waar ik maar al te graag bij was geweest. Een "geheim" concert, alleen aangekondigd als " SYR Records Presents: Perspectives Musicales". Sonic Youth tourde destijds als voorprogramma van Pearl Jam (om die band wat credibity te geven ofzo?) en organiseerde een spontaan concert op een vrije avond. Maar het eigenlijke concert is vanaf "Schizophrenia", alles daarvoor is een potpourri van van alles.

Het begint met Thurston Moore die samen met drummer Steve Shelley het titelnummer van zijn eerste solo-album speelt.
Daarna leest Lee Ranaldo een stuk voor en volgt een bloedspannende solo-uitvoering van Mote, één van de prijsnummers van Goo. Op een gegeven moment springen Thurston en Steve bij en ontaard het in een schitterende soundscape die veel korter lijkt dan 18 minuten.
Track 5 tot en met 7 is Thurston Moore die een aantal nummers instrumentaal en akoestisch speelt. Niet heel boeiend. Nummer 8 tot en met 10 heeft Kim Gordon zich bij de muzikanten gevolgd en geeft een voorproefje van SYR 5.
Hierna speelt Jim O' Rourke, die tijdelijk deel uitmaakte van SY, twee solonummers. Fuzzy Sun / Not Sport Marital Art en Halfway to a Threeway zijn werkelijk schitterend.
En dan volgt nog een volledig concert van de hele band, dat zwaar leunt op materiaal van NYC Ghosts & Flowers, aangevuld met een aantal klassiekers.

Wat een fijne release dit!

avatar van jurado
itchy schreef:

Wat een fijne release dit!

Nice! Is dit ook ergens te koop op vinyl oid?

avatar van itchy
jurado schreef:

Nice! Is dit ook ergens te koop op vinyl oid?

Nope, alleen digitaal uitgebracht.

avatar van jurado
itchy schreef:

Nope, alleen digitaal uitgebracht.
Bummer.