Terrace Martin, Robert Glasper, 9th Wonder & Kamasi Washington - Dinner Party (2020)

Soul / Jazz
Label: Sounds of Crenshaw

1. Sleepless Nights (2:59)

2. Love You Bad (2:48)

met Phoelix

3. From My Heart and My Soul (2:30)

met Phoelix

4. First Responders (4:49)
  5. The Mighty Tree (2:54)
  6. Freeze Tag (3:11)

7. LUV U (3:49)
avatar van Sjaakspeare
Boeiende plaat van vier muzikale zwaargewichten uit de jazz- en hiphophoek. Waarom Phoelix, vocalist en onder andere bekend als co-producer van Nonames Room 25, hier gastartiest is en niet deel uitmaakt van het collectief, is me niet duidelijk. Ik moet zeggen dat de stempel van 9th Wonder veel duidelijker doordrukt dan die van Robert Glasper, Terrace Martin en Kamashi Washington. Dit drietal zorgt in ieder geval voor een verfijnde jazzlaag vol variatie die 9th Wonders normaliter nogal repetitieve instrumentaties duidelijk verrijkt. 'First Responders' klinkt dientengevolge als een nooit eerder uitgebracht Nujabes-nummer. Verre van verkeerd. 'Freeze Tag' komt veeleer uit op een knaller van Anderson. Paak. Ook niet te versmaden. Alleen 'LUV U', met volgens mij Terrace Martin als (autotune)zanger, en 'The Mighty Tree' hebben een met enige goede wil uniek te noemen geluid, maar dat is geen punt, want de rest is zonder meer verdienstelijk. Heel toffe hoes trouwens. 4*