Rick Wakeman & The English Rock Ensemble - The Red Planet (2020)

Label: R&D

1. Ascraeus Mons (5:53)
  2. Tharsis Tholus (6:17)
  3. Arsia Mons (6:10)
  4. Olympus Mons (5:20)
  5. The North Plain (6:53)
  6. Pavonis Mons (7:14)
  7. South Pole (7:35)
  8. Valles Marineris (10:02)
avatar van dennisversteeg
Wakeman keert terug naar zijn instrumentale jaren 70 solo roots met moogs, hammonds en mellotrons. Ondersteund door een topband heeft hij 8 avontuurlijke composities neergezet die zich wat mij betreft mogen meten met zijn klassieke werk.

Mooi CD-hoesje ook met uitklap-astronautje en een boekje vol informatie en foto's over Mars.

avatar van Anamorph
Lang geleden dat ik zo'n goed album hoorde van Wakeman sr.

avatar van vanwijk
Lang geleden dat ik een album van kocht van Wakeman. En dat was redelijk bewust. Ben hem een hele poos “kwijt” geweest (niet in Yes by the way) en las wat positieve recensies en dat was, althans voor mij, nieuw.
En inderdaad een heerlijk album dat je in een ruk uitzit. Mooie melodieën die je meenemen naar Mars.

avatar van FrodoK
Ik ben er vooralsnog niet kapot van. Weinig avontuur, het beklijft nog niet echt, helaas. Ik wacht nog even met stempelen, luister hem nog wel een paar keer.

avatar van Svendra
FrodoK schreef:
Weinig avontuur [..]
Dat is waar, maar ik ben al aangenaam verrast dat Rick Wakeman een genietbaar album heeft uitgebracht.