Fortune - The Gun’s Still Smokin’ (2020)

Alternatieve titel: Live

Label: Frontiers

1. Thrill of It All (4:54)
  2. Don't Say You Love Me (5:03)
  3. Bad Blood (4:14)
  4. What a Fool I've Been (4:41)
  5. Through the Fire (5:05)
  6. Deep in the Heart of the Night (5:14)
  7. The Heart Is a Lonely Hunter (5:42)
  8. Shelter of the Night (4:59)
  9. Dearborn Station (4:58)
  10. Freedom Road (6:26)
avatar van BlauweVla
Mooie live CD/DVD van Fortune!!! Fortune bracht een album uit in 1985 dat als A.O.R. klassieker gezien kan worden. Ze spelen er vijf stukken van. Vier zijn er afkomstig van de come-back plaat die vorig jaar uitkwam met de titel "II". En "Trough the Fire" is afkomstig van de Top Gun soundtrack waar zanger Larry Greene aan mee deed destijds. Op deze versie klinkt de gitaar van Richard Fortune wat ondergedompeld (het origineel had geen enkele gitaar volgens mij...). Op het bij mij meest favoriete nummer van "II"; "What a Fool I've Been" klinkt die gitaar juist weer verrassend krachtig. Over het algemeen zit het wel goed met het geluid van dit album, het is live en rauw! Dan neem ik de af toe iets wat losstaand klinkende synthesizer wel op de koop toe. De DVD is leuk, maar Fortune is niet een hele energieke band om te zien, al doet de bassist z'n best en heeft Larry Greene op zich een goede rocker uitstraling. En zijn stem is geen spat verander. De laatste opnames die ik van hem ken waren op het Harlan Cage album van 2002 te horen en daar klinkt hij net zoals op het 1985 debuut van Fortune! Een gouden strot zogezegd!