Katie Melua - Album No. 8 (2020)

Label: BMG

1. A Love Like That (3:07)
  2. English Manner (4:27)
  3. Leaving the Mountain (3:36)
  4. Joy (3:35)
  5. Voices in the Night (4:55)
  6. Maybe I Dreamt It (3:19)
  7. Heading Home (3:46)
  8. Your Longing Is Gone (3:25)
  9. Airtime (3:26)
  10. Remind Me to Forget (3:36)
avatar van Deranged
Nieuwe single Leaving the Mountain voor mij wel raak. Dit is classic Katie goodness.

avatar van Deranged
De andere singles ook erg mooi. Smaakvol gearrangeerd met opvallend sterke teksten. Als vanouds een glansrol voor Katie's zoetgevooisde geluid van uniek behagen. Deze jongen blijft een fan in hart en nieren.

Gaat wel goedkomen met dit album tot zo ver. Vorige plaat gaf mij nog niet direct het gevoel dat ze het ging redden zo voor het eerst in haar carrière zonder Batt maar deze drie tracks zijn stuk voor stuk erg sterk.

avatar van musicfriek
Deranged schreef:
Dat kun je wel stellen, wat een prachtig nummer is dat

Ik word helemaal zen van die zwoele stem van haar.

Katie is de bom.

avatar van musicfriek
Gisteren haar debuut beluisterd en wat een verschil met de nummers die nu bekend zijn van dit album. Ze klinkt een stuk volwassener en haar stem is ook beter geworden. Maar goed, ze was 18 ten tijde van haar debuut. Weer een album erbij voor de herfstdagen.

Deranged, Leaving the Mountain heeft nu ook een videoclip, kun je lekker wegzwijmelen

Gaan we doen.

avatar van Deranged
Vierde single uit. Ook al hemels. Dit album gaat gewoon een van haar beste worden.

avatar van Deranged
Gewoon een van haar beste.

Dit album.

Zoals al wel in de lijn der verwachting lag na bijna de helft vrijgegeven.

Hele album houdt die heavenly chill vibe vast zonder saai te worden.

Zoals de voorganger wel een beetje had.

Onderhuids sprankelt die zinderende spanning als vanouds met dat ongeëvenaarde stemgeluid dat we allemaal zijn gaan waarderen door de jaren heen.

Lekker plaatje man.

avatar van Erikpol
Deranged is fan geloof ik.

Absoluut Erikpol.

avatar van AOVV
Lekker rustgevend plaatje van Katie Melua, waarbij je net niet indommelt. En dat is maar goed ook, want Melua heeft een stem die uiterst geschikt is voor de mooie melodielijnen die ze zingt, en de begeleiding is sprookjesachtig.

Geen uitschieters; lekker consistent album voor een schemerige zondagavond.

3,5 sterren

Nog vijf van deze albums, en het dozijn is vol.