Bauhaus - Crackle (1998)

Label: Beggars Banquet

1. Double Dare (4:53)
  2. In the Flat Field (5:02)
  3. The Passion of Lovers (3:53)
  4. Bela Lugosi's Dead (9:36)
  5. The Sanity Assassin (4:11)
  6. She's in Parties (3:56)
  7. Silent Hedges (3:11)
  8. Hollow Hills (4:48)
  9. Mask (4:37)
  10. Kick in the Eye (3:37)
  11. Ziggy Stardust (3:14)
  12. Dark Entries (3:53)
  13. Terror Couple Kill Colonel (4:24)
  14. Spirit (3:46)
  15. Burning from the Inside (9:23)
  16. Crowds (3:14)
avatar van c-moon
Voor diegenen die kennis willen maken met BAUHAUS, een ideale CD.

Alle schitterende nummers staan er op: "Double Dare" !!!, "In The Flatfield", "The Passion Of Lovers", het bloedmooie "Bella Lugosi's Dead" en het al ven mooie "Hollow Hills", de culthit "She's In Parties", "Kick In The Eye" (!!!!) de knappe Bowie-cover "Ziggy Stardust" en natuurlijk "Burning From The Inside", titelnummer van hun laatste studio plaat (1983)

avatar van Dielie
ma die hoes is nie zo cool of die andere hoezen...

enfin ja

avatar van c-moon
Tja... We kunnen niet alles hebben zeker?

Trouwens: na dit eerst aangekondigd te hebben in '98, na hun reunietour (zag ze toen in de Brielpoort), komt het er nu dan toch van:

Ze zijn aan een nieuwe plaat bezig!!!!

avatar van MartinoBasso
Zeer goede verzamelaar, alleen al omdat de originele versie van "Bela Lugosi's Dead" er terug te vinden is. Toch vond ik dat Lagartija Nick en Stigmata Martyr er ook een plaats op verdienden, ipv Burning from the inside bv.

En die nieuwe plaat zou in het najaar van 2006 moeten verschijnen, maar of er iets van waar is valt te betwijfelen, ik kijk er alleszins wel naar uit.

avatar van musicboy
Ook die band ken ik niet. Is deze verzamelaar echt deftig?

avatar van c-moon
Deftig? Hangt er vanaf wat je er onder verstaat natuurlijk.... maar het is een heel evenwichtige verzamelaar die toch een mooie staalkaart biedt van hun carrière !

avatar van platedraaier
musicboy schreef:
Ook die band ken ik niet. Is deze verzamelaar echt deftig?

Deze is geweldig. Ik hoor dit vanavond voor het eerst, maar ik ben verkocht. Ik kende Bauhaus wel van op de achtergrond van vroeger. In de ene hand een biertje in de andere hand een joint en dan bij vrienden thuis dit op de achtergrond.

Ach beetje depri-meuk (sorry) vond ik het in die tijd.
Maar vooral Bela Lugosi tjemig zeg, wat een trip.
Ik zwelg erin.
Mocht je hem nog niet gecheckt hebben Musicboy.
Ik zeg......doen!!

perfume
Afgezien van de gangbare mening dat Bauhaus live beter zou zijn dan op plaat(een compliment) verkies ik dit verzamelalbum toch boven de live albums. Omdat op dit album alle mooie nummers staan. Natuurlijk inclusief Spirit (single en clip versie!) De live albums zijn ook geweldig maar voor mijn top 10 wil ik eigenlijk het liefst studio albums plaatsten.

avatar van postpunker
Dat hier de ingekorte versie van She's in Parties op staat ,snapt niemand .
Het 'dub' gedeelte op het eind maakt het nummer juist zo goed.

avatar van GothicBowie
Een mooie verzameling van wat toch hun beste nummers zijn, ik hou wel van deze plaat

Dwangbuis
Ik ben helemaal geen postpunkliefhebber - verre van - maar eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik dit album best goed vind in het genre. Crackle klinkt voor mij een pak helderder dan dat vermaledijde Joy Division.

Geen hoge score mijnentwege, wegens die postpunkaversie, wel gezonde appreciatie.

Erg lollige reactie de nummer 1 in je top 10 in acht genomen.

Dwangbuis
Beschouw jij Silent Alarm als postpunk? Nah ja, moet kunnen. Die wollige, dramatische gitaarsound van de jaren 80 slik ik niet zo, iets dat je op Crackle dus heel erg terugvindt maar volgens mij niet bij Bloc Party.

avatar van Omsk
Representatief album van een wisselvallig oeuvre.

Omsk schreef:
Representatief album van een wisselvallig oeuvre.

Wisselvallig? Erh????

avatar van pygmydanny
c-moon schreef:

Wisselvallig? Erh????

2 prima albums (Mask en Burning From The Inside) en een deel goede singles. De andere albums vind ik matig (In the Flat Field en The Sky's Gone Out) tot slecht (Go Away White).

Toch meer gevarieerd als wat ik verwacht had.
Zit dit album goed uit; iets waar ik bij In The Flat Field meer moeite mee heb.

avatar van frolunda
Erg goede verzamelaar al mis ik Lagartija Nick toch wel behoorlijk.Daarom zijn de twee Singles 1979-1983 volume 1 en 2 te prefereren boven deze.
Als eerste kennismaking met deze,naar mijn mening wat ondergewaardeerde band echter erg geschikt.

The Flat field zit ook overigens zonder moeite en met veel plezier uit.