Colorama - Chaos Wonderland (2020)

Rock / Folk

7. Damn Tune (3:34)
  8. Conchita (3:24)
  9. Please Tell Me (3:07)
  10. Reconciliation (4:29)
Chaos Wonderland is het zevende album van Colorama (en dan reken ik de twee EP's niet mee). Voor mij is het pas de kennismaking. Ik heb nog nooit van dit gezelschap gehoord en wat opzoekwerk leert me dan dat het eigenlijk vooral om één persoon gaat: Carwyn Ellis.

Dit album voelt alsof de jaren '90 britpop van bands als Blur of Divine Comdedy naar nu verplaatst is met een beetje soul als extra toevoeging en een snufje '60's psychedelica om het af te maken. Of wacht: doe er een beetje Belle and Sebastian-lulligheid bij. Heerlijk toch?!

Stekelig, kleurrijk, intrigerend, een beetje vreemd maar toch lekker. De hoes is er een prima verpakking voor. Niks mis met een beetje chaos in wonderland.