PJ Harvey - To Bring You My Love - Demos (2020)

Label: Island

1. To Bring You My Love (4:51)
  2. Meet Ze Monsta (3:42)
  3. Working for the Man (4:59)
  4. C'mon Billy (2:59)
  5. Teclo (4:27)
  6. Long Snake Moan (5:36)
  7. Down by the Water (3:05)
  8. I Think I’m a Mother (3:54)
  9. Send His Love to Me (3:49)
  10. The Dancer (4:11)
avatar van Zwaagje
Down by the water klinkt fijn. Ik vond de vorige twee of drie albums niet mijn smaak; dit klinkt vertrouwd en de Polly die me wel aanspreekt. Ben benieuwd.

avatar van GrafGantz
Zwaagje schreef:
dit klinkt vertrouwd

Ja, dat lijkt me niet zo vreemd natuurlijk

avatar van Zwaagje
GrafGantz schreef:

Ja, dat lijkt me niet zo vreemd natuurlijk

LOL......dat snap ik hoor. Het zijn de demo's natuurlijk. Vanwege het vertrouwde geluid voor mij interessant.

avatar van Premonition
De vraag bij dit album (net als bij Dry) is waarom?
Polly is volgens mij nooit zo gecharmeerd van heruitgaves of demo's. Bij de uitgave van 4-Track Demo's (demo's van Rid of Me) was het volgens mij producer Steve Albini die dit wilde.
Zit John Parish hier achter?

avatar van GrafGantz
Premonition schreef:
Zit John Parish hier achter?

Afgaande op haar officiële Facebook-pagina heeft ze hier vandaag de dag een andere mening over, heb daar veel enthousiaste berichten gelezen de laatste maanden. Vraag is natuurlijk altijd of ze dat zelf allemaal post, maar het staat tussen berichten als "Ik heb dit en dat boek gelezen tijdens de lockdown", en Polly lijkt me nu niet een type die zulke zaken ook uitbesteed aan managers en ander gespuis.

Down by the Water, fantastisch broeierig nummer! Heb de originele CD van 25 jaar geleden in huis, zal weer eens opzetten, want ben de rest vergeten om eerlijk te zijn. Wat een demo versie nog toevoegt? Ben benieuwd en laat me verassen.

Het origineel is een geweldig album natuurlijk, en wat dat aan gaat voegen demos eigenlijk niet heel veel toe wat mij betreft. Ik ben dan ook blij dat deze gewoon als apart album worden uitgegeven: dan is en blijft het voer voor de echte liefhebbers. Ik hou er wel van wanneer albums gewoon een heruitgave krijgen zoals ze oorspronkelijk bedoeld waren (ik snap dat velen het hier niet mee eens zullen zijn)

Maar vooruit: deze reissue is voor mij minder van belang omdat ik het album al op cd en vinyl in bezit heb. Voor een aantal andere (nog te komen) reissues gaat dat niet op. Maar zelfs dan nog: een prima idee om het als aparte uitgave uit te brengen. Ook leuk voor de portemonnee van mevrouw Harvey natuurlijk

avatar van Jeanne d’Arc
Premonition schreef:
De vraag bij dit album (net als bij Dry) is waarom?

Waarom niet

avatar van philtuper
aERodynamIC schreef:
Het zijn anders toch wel fantastische demo-versies! Ik luister momenteel naar Teclo en dat bezorgt me kippenvel!

Edit: I Think I'm A Mother

Prachtige versies. Heb alle lp's van haar op vinyl en kwam er pas achter dat ze deze (en Stories + Desire) demo's had uitgebracht, dus die heb ik nu ook binnen. Van Dry had ik het origineel al op 2lp dat heet officieel Demonstration de demos die hoef ik dus niet weer te kopen. Rid of me demos is natuurlijk al uitgekomen als 4 track demos.
I think I'm a mother is misschien nog wel beter dan het "origineel", wat een machtige uitvoering & the dancer met de spaanse invloeden.
By far is PJ mijn favoriete female artiest, ben heel benieuwd wat de Desire en Stories demos mij gaan brengen.

avatar van ArnoldusK
Ik word door deze demo-albums weer opnieuw verliefd op Polly Jean. Ze is denk ik inderdaad de beste vrouwelijke artieste. Prachtig om te horen hoe goed de nummers zijn nu ze zó kaal zijn opgenomen. Op naar 'Stories'-demo's.

avatar van ZAP!
Mijn interesse is gewekt, zoals dat zo mooi heet.