Anna von Hausswolff - All Thoughts Fly (2020)

Zweden
Neoklassiek
Label: Southern Lord

1. Theatre of Nature (6:00)
  2. Dolore di Orsini (4:04)
  3. Sacro Bosco (6:23)
  4. Persefone (7:08)
  5. Entering (2:10)
  6. All Thoughts Fly (12:23)
  7. Outside the Gate (For Bruna) (5:23)
Als ik het goed begrepen heb is dit een instrumentaal album met het orgel in de hoofdrol. Sacro Bosco is hier een mooi voorproefje van.

avatar van Don Cappuccino
Beluister: Sacro Bosco

Anna von Hausswolff stapt over naar Southern Lord, het label van Greg Anderson van de dronemetalband Sunn O))). Aangezien Anna ook steeds ''elektrischer'' ging klinken en zelfs op het experimentele metalfestival Roadburn in Tilburg speelde leek deze aankondiging de laatste stap om volledig rock/metal te gaan. Ik vind het dan ook ontzettend gaaf dat ze nu precies het tegenovergestelde doet met een instrumentale plaat met alleen pijporgelpartijen. De titeltrack is in ieder geval betoverend met ontzettend veel diepte.

avatar van dix
dix
Een hoes met Donald Trump erop

avatar van raymondkeuters
Samen met WAND mijn favoriet vd laatste 10 jaar.

avatar van jorro
Sacr Bosco is inmiddels ook op spotify te streamen,

En toch mis ik de magistrale zang van Anna von Hausswolff op dit album. Het is gedurfd om hiermee te komen, maar ik geef toch de voorkeur aan haar albums met zang.

Drie kwartier geluisterd naar een irritante orgelstemmer en het geluid van een watersproeier, wachtende op de zang van Anna van Hausswolff.

avatar van Don Cappuccino
Gisterenavond op de koptelefoon geluisterd en erg lekker weggedroomd met de orgeldrones van Anna. Erg knap hoe ze met één instrument zulke kleurrijke en gelaagde soundscapes maakt met een mooie afwisseling tussen wat drukkere repetitieve patronen en weidse akkoorden. Toch merk je dat met één instrument en één soort sound richting het einde de aandacht toch ietwat verslapt.

avatar van robvw192
Vineyard schreef:

Lijkt me een correcte samenvatting. Niet door te komen.

avatar van AOVV
Intrigerende, gedurfde plaat van Anna von Hausswolff (haar eerste op het Southern Lord-label!), en ik merk dat het vooral op de achtergrond lekker wegluistert; het is allemaal net niet sterk genoeg om te blijven boeien. Wat mij betreft, mag ze zich echter nog vaker in deze richting begeven in de toekomst!

3,5 sterren

avatar van king_pin
Niet door te komen? Het is een prachtige droom waar de muziek me naar toebrengt.
De super intense titeltrack of juist de hele filmische persefone en outside the gate.

Ik vind het een heerlijk idee dat juist nu tijdens corona ze gewoon dr eigen ding doet en uit komt op instrumentale muziek.

avatar van Lau1986
Ik vind dit wel een vermakelijk album. Live was het heerlijk om te horen. Op plaat is het leuk. Ik ben het er wel mee eens dat de zang wat gemist wordt. Toch staan er prima nummers op om bij weg te dromen.