High South - Peace, Love & Harmony (2020)

Country / Rock
Uitgebracht in eigen beheer

1. Peace, Love & Harmony (4:23)
  2. Make It Better (3:08)
  3. All We Need (3:36)
  4. Roll That Stone Away (3:12)
  5. Love Ain't Gonna Let You Down (2:57)
  6. Bad Girl (2:43)
  7. Get on Up (3:15)
  8. Let's Get High (2:40)
  9. Everybody's Getting High on Something (3:19)
  10. Moonlight on Sunset (4:28)
  11. Joshua Tree (4:32)
  12. Leaving California (3:49)
  13. Where We Are (3:46)
  14. Ghost Town (3:41)
  15. Change in the Wind (4:13)
avatar van nlkink
Deze mannen deden in 2015 al eens een toffe instore bij ons met hun vorige album High South. Na vijf jaar zijn ze terug met een nieuw album. Net als de albumhoes van Sadler Vaden’s Anybody out there? zien we slechts de silhouetten van de muzikanten bij een zons-op of -ondergang. Is dit een statement van “Let the music do the talking”?!

Kevin Campos, Jamey Garner en nieuw bandlid Phoenix Mendoza maken muziek die gekenmerkt wordt door een bruisend optimisme, prachtige harmony stemmen die we kennen van bands als The Eagles, Poco en Crosby Stills & Nash. Wat deze mannen hier muzikaal neerzetten is pure country-rock magie met een stevige sociale sixties bite!

Met hun songs vol verzoening, het wegnemen van tegenstellingen en hippie optimisme horen we een heel ander verhaal dan wat momenteel het nieuws haalt. Zo is de boodschap in Make It Better: Leer van je fouten en bouw aan een toekomst die van ons is, we moeten het samen rooien, het is nu of nooit. En dat samengebald in een écht onweerstaanbare song. Durf de tijd stil te zetten en tijd voor elkaar te maken, alweer een boodschap die er toe doet in All We Need.

De bluesy bite van Roll that stone away (roll with punches) is net díe song die iemand die op slot zit het zetje geeft om zich open te stellen en verrast met een mondharmonica. Het catchy Bad Girl is een vet gave song die je gewoon wel mee moet zingen als kerel. Let’s Get High, met z’n heerlijke harmonica, is het gaspedaal voor een dag vol energie om door te pakken. Moonlight On Sunset is een heerlijke ballade, en Joshua Tree verrast met z’n blazers.

Where We Are is een prijs-nummer dat de gejaagdheid van het moderne leven demonteert met z’n relaxte wijsheid. Het album heeft een aangename dynamiek in de tempo’s. Dat met de grote muzikaliteit en het verlangen naar echte verandering en een leven in harmonie, zijn de grote kracht van deze plaat. Laatste song Change In The Wind slaat hiermee de spijker op z’n kop. Met 15 songs geven deze mannen een machtige voorzet in het leven, durf jij hem in te koppen?

Geplaatst na overleg met en op verzoek van Gert Jan Gjaltema.