Anaal Nathrakh - Endarkenment (2020)

Label: Metal Blade

1. Endarkenment (3:55)
  2. Thus, Always, to Tyrants (2:32)
  3. The Age of Starlight Ends (4:33)
  4. Libidinous (A Pig with Cocks in Its Eyes) (4:20)
  5. Beyond Words (3:32)
  6. Feeding the Death Machine (3:35)
  7. Create Art, Though the World May Perish (4:51)
  8. Singularity (4:38)
  9. Punish Them (3:37)
  10. Requiem (5:31)

avatar van andnino
Oef... En ze hebben dit soort dingen helemaal niet nodig om op te vallen, hoor die muziek dan! Echt weer een hele vette plaat dit.

avatar van Dr.Pat
Dit soort platen hebben we nodig om dit jaar aan gort te knallen!!
Heerlijke beuker, en tegelijkertijd zo afwisselend én melodieus. Ik snap het zelf ook niet, maar deze gasten blijven mij al jaren verbazen hoe dergelijke extreme muziek zo toegankelijk kan zijn! Het “refrein” van “the age of starlight ends” is voor mij daar mss wel het beste voorbeeld van; wat een stamper!
Voor mij één van meest hoopvolle momenten van dit rampenjaar...best knap met zulk ziek artwork

avatar van AOVV
Uitstekende melodieuze death metal van de brutere soort. Anaal Nathrakh is niet vies van wat smerigheid en brutaliteit, maar hun songs zitten gewoon uitgekiend in elkaar. Deze band zal bij mij wellicht nooit de echt hoge toppen weten te scheren, maar ik kan er zeer zeker van genieten.

3,5 sterren