Countless Skies - Glow (2020)

Label: Willowtip

1. Tempest (5:06)
  2. Summit (6:01)
  3. Moon (5:27)
  4. Zephyr (7:28)
  5. Glow: Part 1: Resolution (8:05)
  6. Glow: Part 2: Awakening (5:13)
  7. Glow: Part 3: Reflection (6:58)
avatar van gigage
Melodic death en prog metal kruisen wel vaker de degens maar de openingstrack van deze plaat is werkelijk prachtig. Nu de rest nog.

Edit: het venijn zit meestal in de staart, maar dat is hier niet het geval. Aardig album, niet meer niet minder.

avatar van The_CrY
Prachtige mengeling van melodic death en prog inderdaad. Niet overal even sterk, maar op zijn sterkst blaast Glow me echt omver. De openingstrack heeft een van die prachtige refreinen waar je van bij weg kan dromen, evenals het wonderschone 'Zephyr'. Het driedelige slotepic is inderdaad net een tikje minder dan de overige nummers, maar alsnog niet onaardig.

avatar van legian
Op momenten weten ze zeer sterk uit de hoek te komen. Waarbij de hierboven al benoemde mix van melodic, death en prog metal goed werkt. Helaas blijft het bij enkele momenten en weten ze dat niet voor een langere tijd vast te houden. Vooral een leuke plaat, maar geen bijzondere.