Vangelis - Juno to Jupiter (2021)

Griekenland
Electronic
Label: Decca

1. Atlas' Push (3:40)
  2. Inside Our Perspectives (3:32)
  3. Out in Space (4:14)
  4. Juno's Quiet Determination (5:17)
  5. Jupiter's Intuition (3:58)
  6. Juno's Power (4:09)
  7. Space's Mystery Road (4:17)
  8. In the Magic of Cosmos (2:07)
  9. Juno's Tender Call (3:42)

10. Juno's Echoes (3:38)
  11. Juno’s Ethereal Breeze (1:31)
  12. Jupiter's Veil of Clouds (5:17)
  13. Hera / Juno Queen of the Gods (4:21)

met Angela Gheorghiu

14. Zeus Almighty (11:00)
  15. Jupiter Rex (1:36)
  16. Juno's Accomplishments (4:22)

17. Apo 22 (1:53)
  18. In Serenitatem (4:14)
CorvisChristi (crew)
Net zoals Jean Michel Jarre, lijkt ook die andere beroemde synthesizer-pionier, teweten Vangelis, de laatste jaren ook productiever dan ooit te zijn.
Eind september komt het nieuwe album Juno to Jupiter uit, wat muziek bevat geïnspireerd op de ruimte-missie van ruimte-sonde Juno, die sinds deze gearriveerd is bij Jupiter in 2016, ons niet alleen om de zoveel tijd trakteert op prachtige foto's van de planeet, maar ook zijn we dankzij de ruimtesonde, meer te weten gekomen over deze gasreus.
Qua muziek verwacht ik, dat dit album in het verlengde zal gaan liggen van Vangelis - Rosetta (2016).

avatar van vigil
Ow Nice!

avatar van Involution
In 72 minuten laat Vangelis met Juno to Jupiter een bonte mix horen met hints uit veel eerdere albums. En dat is heerlijk om te horen: voice-bits die een beetje doen denken aan de sfeer van Albedo 0.39, atonale bliepjes ala Blade Runner, een track die de tweelingbroer lijkt van Antarctica's Kinematic (Juno's Power), een stuk dat niet zou misstaan op The City (Space's Mystery Road), prachtige klassieke muziek met operastem, orchestrale stukken met bellen, sinister koorwerk en pauken.
Naast de lineair geïmproviseerde orchestrale stukken ala Rosetta, die Vangelis direct heeft gespeeld met het beeld van de missie, is er gelukkig ook veel ruimte voor electronische stukken.
Daarmee is dit een prachtig album geworden dat ook de fan van het meer electronische werk van Vangelis zal bekoren.

avatar van DeWP
Hoe kun je al weten wat voor muziek dit is? Het album komt toch pas eind september uit? en ik kom hem ook nog niet tegen op streamingdiensten...

DeWP schreef:

Het album was volgens mij per abuis gelekt, begin augustus al. Zie ook:

Elsewhere: Latest news updates

avatar van DeWP
Aha! Ik ben benieuwd, ben altijd al een grote fan geweest van vangelis.

CorvisChristi (crew)
We moeten nog even op de officiële release wachten. Het album is uitgesteld en zal in december pas gaan verschijnen.

Inmiddels schijnbaar wederom uitgesteld. Nu naar 29 januari

avatar van Hega
Wel enorm jammer.
Had me erg verheugd op deze release.

CorvisChristi (crew)
Ja het album is inderdaad weer voor de tweede keer uitgesteld. Jammer, maar goed...nog even geduld dus.

Had hem graag live willen zien, maar ben wel blij met zijn handtekening bij de deluxe editie van Rosetta. Ik snap niet dat ik ergens gelezen heb dat het album bij sommige retailers digitaal is aangeboden in augustus en daarna ingetrokken. Dus er zijn mensen die het album hebben geh00rd. Was ik er maar 1 van. Ben fan sinds mijn 6e.
Jammer dat het 2x is uitgesteld.
Iemand heeft op YouTube de eerste minuut geupload.
Ik vond gisteren een torrentsite waar Juno op stond.
Ga ik toch even checken, maar heb liever de deluxe editie...

Helaas wederom uitgesteld

UPDATE - JAN 25th 2021: Originally re-scheduled for Jan 29th 2021, the release date for all 3 formats of ‘Juno To Jupiter’ has again been delayed by the record company for reasons unknown, but under the current worldwide conditions - and in common with other new releases in the music & film industries right now - not really surprising!
We await confirmation of the new date and will adjust this page as soon as we have some firm news.

CorvisChristi (crew)
Eindelijk is Juno to Jupiter dan aangekondigd, na bijna een jaar te zijn uitgesteld. In september verschijnt ie!

Meer info op: Elsewhere: Latest news updates en Home - Juno to Jupiter - Vangelis - junotojupiter.com

avatar van DeWP
De eerste luisterbeurt vandaag, nu het album eindelijk verschenen is, levert hem 3,5 ster op. Maar ik ga nog een paar keer luisteren en dan zou het wel eens op 4 sterren uit kunnen komen. Dit is Vangelis zoals ik hem graag hoor, klinkt heel vertrouwd en ik hoor allerlei stukken die ook op vroeger werk zou kunnen voorkomen, zoals op Heaven and Hell, Chariots of Fire of Blade Runner
Dus.... Niets nieuws onder de zon, maar erg, erg mooi.

avatar van SonicYouth
Mooi album. Klinkt nog meer als zijn oude materiaal als eerder, maar op zich is dat niet vervelend. Ietsje avontuurlijker had het misschien wel gemogen.

avatar van Michiel Cohen
Een aangename verrassing. De verjongingskuur heeft hem goed gedaan. Net als bij Jean Michel Jarre de laatste albums. Heel goed album. Misschien zelfs wel zijn beste tot nu toe.

Prachtige cd, Angela Gheorghiu bezorgt mij met haar gouden stemmetje kippenvel. De maximale score.