Vangelis - Juno to Jupiter (2020)

1 stem

Griekenland
Electronic
Label: Decca

1. Atlas’ Push (3:40)
  2. Inside Our Perspectives (3:32)
  3. Out in Space (4:14)
  4. Juno’s Quiet Determination (5:17)
  5. Jupiter’s Intuition (3:58)
  6. Juno’s Power (4:09)
  7. Space’s Mystery Road (4:17)
  8. In the Magic of Cosmos (2:07)
  9. Juno’s Tender Call (3:42)
  10. Juno’s Echoes (3:38)
  11. Juno’s Ethereal Breeze (1:31)
  12. Jupiter’s Veil of Clouds (5:17)
  13. Hera / Juno Queen of the Gods (4:21)
  14. Zeus Almighty (11:00)
  15. Jupiter Rex (1:36)
  16. Juno’s Accomplishments (4:22)
  17. Apo 22 (1:53)
  18. In Serenitatem (4:14)
  • vanaf vrijdag 11 december te koop
CorvisChristi (crew)
Net zoals Jean Michel Jarre, lijkt ook die andere beroemde synthesizer-pionier, teweten Vangelis, de laatste jaren ook productiever dan ooit te zijn.
Eind september komt het nieuwe album Juno to Jupiter uit, wat muziek bevat geïnspireerd op de ruimte-missie van ruimte-sonde Juno, die sinds deze gearriveerd is bij Jupiter in 2016, ons niet alleen om de zoveel tijd trakteert op prachtige foto's van de planeet, maar ook zijn we dankzij de ruimtesonde, meer te weten gekomen over deze gasreus.
Qua muziek verwacht ik, dat dit album in het verlengde zal gaan liggen van Vangelis - Rosetta (2016).

avatar van vigil
Ow Nice!

avatar van Involution
In 72 minuten laat Vangelis met Juno to Jupiter een bonte mix horen met hints uit veel eerdere albums. En dat is heerlijk om te horen: voice-bits die een beetje doen denken aan de sfeer van Albedo 0.39, atonale bliepjes ala Blade Runner, een track die de tweelingbroer lijkt van Antarctica's Kinematic (Juno's Power), een stuk dat niet zou misstaan op The City (Space's Mystery Road), prachtige klassieke muziek met operastem, orchestrale stukken met bellen, sinister koorwerk en pauken.
Naast de lineair geïmproviseerde orchestrale stukken ala Rosetta, die Vangelis direct heeft gespeeld met het beeld van de missie, is er gelukkig ook veel ruimte voor electronische stukken.
Daarmee is dit een prachtig album geworden dat ook de fan van het meer electronische werk van Vangelis zal bekoren.

avatar van DeWP
Hoe kun je al weten wat voor muziek dit is? Het album komt toch pas eind september uit? en ik kom hem ook nog niet tegen op streamingdiensten...

DeWP schreef:

Het album was volgens mij per abuis gelekt, begin augustus al. Zie ook:

Elsewhere: Latest news updates

avatar van DeWP
Aha! Ik ben benieuwd, ben altijd al een grote fan geweest van vangelis.

CorvisChristi (crew)
We moeten nog even op de officiële release wachten. Het album is uitgesteld en zal in december pas gaan verschijnen.