Davina Michelle - My Own World (2020)

Label: BBALL

1. My Own World (3:24)
  2. Skyward (3:48)
  3. Hollow (3:24)
  4. Beat Me (Official Song F1 Dutch Grand Prix) (3:10)
  5. Given All the Reasons Why (3:32)
  6. Torn Apart (3:03)
  7. Lucky (2:55)
  8. The Last Thing I Need (3:39)
  9. Purpose (3:38)
  10. Better Now (3:39)
  11. Liar [Live] (6:06)
avatar van Minneapolis
Brrrrr... er is iets aan die stem waar ik de rillingen van krijg. Helemaal bij het, blijkbaar onvermijdelijke, gekrijs. De populariteit is mij een raadsel. Hopelijk krijgt de rest iets minder airplay dan Skyward.

avatar van Deranged
My Own World voorbij zien komen bij die nieuwe talkshow. Vind het wel een harde track. Jammer dat de studio versie mij wat overgeproduceerd in de oren klinken klinkt. Doet haar stem geen recht als je het mij vraagt. Dit is zeker wel uitstekend.

avatar van MIAB
Wat een power heeft de stem van Davina Michelle. Als je van haar geluid houdt, want ik kan me ook voorstellen dat mensen het "gekrijs" vinden. Ik vind dat echter zeker niet. Ik hoop wel dat ze in de toekomst haar stem wat meer gaat controleren. Volgens mij klinkt ze geweldig als ze soul-achtige nummers gaat opnemen. Haar debuutalbum is behoorlijk krachtig in elk geval. Geen slechte nummers aanwezig. 4*

1. My Own World (3:24)  4,0
9. Purpose (3:38) 4,0
10. Better Now (3:39)  4,0
11. Liar [Live] (6:06) 4,0

kleine man
Hoor al anderhalf jaar de naam van deze dame genoemd worden hier en daar, maar nu tijdens het songfestival, waar ik die naam weer genoemd hoorde worden, toch eindelijk eens iets van haar gaan beluisteren.
Dacht dat het het zoveelste plastic poppetje met leutermuziek was, maar na twee liedjes (moet zelfs even opzoeken welke), ben ik toch wel omvergeblazen. Gewoon muziek die me bevalt met daarbij een krachtige stem die emotie overbrengt. Lekker.

Ja, dan mogen sommigen haar vinden krijsen. Nou, dat kunnen Robert Smith en Blixa Bargeld ook, dus dat schrikt me niet af.

Tof, ga lekker meer van haar luisteren. Eindelijk weer een Nederlandse zangeres waar ik werkelijk nieuwsgierig naar ben. De laatste moet Nadieh geweest zijn.

avatar van Minneapolis
kleine man schreef:

Met dat gekrijs bedoelde ik de 2 singles die me dagelijks om de oren vlogen. Die klonken mij, zwak uitgedrukt, niet fijn; weer zo'n dame die voornamelijk LUID wil klinken. Maar dat neemt niet weg dat ze wel wat kan, en dat optreden was by far het beste van dat hele festival, dus erg goed gedaan. Al vond ik de visuele productie nog indrukwekkender.

Weer zo een die ze wijs hebben gemaakt dat ze goed is. Ik wordt supernerveus van deze irritante stem,terwijl muziek juist moet ontspannen.
Heeft ze ook nog een liedje met Borsato.
Zelfde laken het pak. Ook zo’n irritator.
Mijn kliko lust dit niet eens. Dan maar de fik erin.

avatar van xrockerx
elke dag dat ik dit op de radio hoor moet me mezelf weerhouden een breinaald door mijn trommelvliezen te steken...ook een prestatie voor zo'n belabberde kopie van Pink (wat niet veel beter is overigens)