Absoluut. Zowel als losstaande muziek als in de context van de film.
Door de tijd heen zijn er genoeg voorbeelden te verzinnen van op zich zelf weinig interessante, zelfs waardeloze scores (qua compositie etc) die best effectief zijn in de film. In het meest positieve geval, zijn deze 'minderwaardige' scores esthestisch zeer sterk in een film die ook sterk is in zijn geheel.
Dat ik deze score en de film, misschien moet ik beiden maar het laagste cijfer geven, ook zeer slecht vind heeft ook veel te maken met de keuzes van Nolan. Ik verwijs door naar dit bericht:
Tenet (Film, 2020)
Als aanvulling, de regisseur gelooft echt dat zijn laag gemixt dialogen estethsich werken, en ook de muziek/geluidseffecten die oorverdovend hard zijn. Ik snap daar werkelijk niks van.
Als Nolan, Göransson en anderen de ultieme tinnitus-ervaring hadden willen bieden, goed dan geef ik deze score (in context) en de film 5 sterren.
Daarnaast speelt, op de achtergond, ook nog eens mee... ik kon mij lang geleden echt zeer irriteren aan van alles, maar ik ben nu ouder en wijzer. Echter, alles aan Tenet roept nog steeds een vorm van haat op (dat is mij verder compleet vreemd), niet alleen door alles als film op zich, maar ook door de 'redder van de cinema' kwalificaties die deze film kreeg in Corona tijden.