menu

Ludwig Göransson - Tenet (2020)

mijn stem
3,28 (9)
9 stemmen

Zweden
Score
Label: Warner

  1. Rainy Night in Tallinn (8:00)
  2. Windmills (5:16)
  3. Meeting Neil (2:15)
  4. Priya (3:23)
  5. Betrayal (3:55)
  6. Freeport (3:38)
  7. 747 (7:04)
  8. From Mumbai to Amalfi (4:25)
  9. Foils (3:10)
  10. Sator (2:51)
  11. Trucks in Place (5:32)
  12. Red Room Blue Room (3:29)
  13. Inversion (3:32)
  14. Retrieving the Case (3:20)
  15. The Algorithm (5:58)
  16. Posterity (12:42)
  17. The Protagonist (4:48)
  18. The Plan (3:05)
totale tijdsduur: 1:26:23
zoeken in:
avatar van thomzi50
4,0
Zeer puike, harde score: Göransson toont zich een waardige 'opvolger' van Zimmer, die na jaren eens een Nolan-film niet van muziek voorzag.

avatar van Simon Smith
Simon Smith (crew)
Tjongejonge, wat een stampende teringherrie, deze score. In de film vond ik het erg storend en veel te aanwezig, ook in scenes waar het helemaal niet nodig was. Ik hoef dit zeker niet apart van de film te horen.

avatar van thomzi50
4,0
Dan raad ik je de scores van andere Nolan-films ook niet aan, Simon Smith.

1,0
neo
In zijn vroegere werk zou ik echter wel Insomnia en Memento aanraden, beiden met muziek van David Julyan.

avatar van Gizzmann
DEZE SOUNDTRACK IS AMAZING!!!

avatar van Gizzmann
Gizzmann schreef:
DEZE SOUNDTRACK IS AMAZING!!!
Om naar te luisteren, geen idee hoe dit in de film werkt want die heb ik niet gezien

avatar van thomzi50
4,0
neo schreef:
In zijn vroegere werk zou ik echter wel Insomnia en Memento aanraden, beiden met muziek van David Julyan.

1* voor deze soundtrack, neo? Vind je het zo bedroevend?

1,0
neo
Absoluut. Zowel als losstaande muziek als in de context van de film.

Door de tijd heen zijn er genoeg voorbeelden te verzinnen van op zich zelf weinig interessante, zelfs waardeloze scores (qua compositie etc) die best effectief zijn in de film. In het meest positieve geval, zijn deze 'minderwaardige' scores esthestisch zeer sterk in een film die ook sterk is in zijn geheel.

Dat ik deze score en de film, misschien moet ik beiden maar het laagste cijfer geven, ook zeer slecht vind heeft ook veel te maken met de keuzes van Nolan. Ik verwijs door naar dit bericht: Tenet (Film, 2020)

Als aanvulling, de regisseur gelooft echt dat zijn laag gemixt dialogen estethsich werken, en ook de muziek/geluidseffecten die oorverdovend hard zijn. Ik snap daar werkelijk niks van.

Als Nolan, Göransson en anderen de ultieme tinnitus-ervaring hadden willen bieden, goed dan geef ik deze score (in context) en de film 5 sterren.

Daarnaast speelt, op de achtergond, ook nog eens mee... ik kon mij lang geleden echt zeer irriteren aan van alles, maar ik ben nu ouder en wijzer. Echter, alles aan Tenet roept nog steeds een vorm van haat op (dat is mij verder compleet vreemd), niet alleen door alles als film op zich, maar ook door de 'redder van de cinema' kwalificaties die deze film kreeg in Corona tijden.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:29 uur

geplaatst: vandaag om 10:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.