Eternal Champion - Ravening Iron (2020)

Label: No Remorse

1. A Face in the Glare (4:59)
  2. Ravening Iron (5:01)
  3. Skullseeker (4:13)
  4. War at the Edge of the End (4:45)
  5. Coward's Keep (5:54)
  6. Worms of the Earth (4:29)
  7. The Godblade (2:17)
  8. Banners of Arhai (5:40)
avatar van Thenop
Epische metal, nog sterker dan het debuut wat mij betreft en dat was al niet misselijk.

avatar van Jelle78
Geweldige epische power metal. Dit is één van de hedendaagse vaandeldragers van het genre en dat maken ze op deze plaat helemaal waar.

avatar van namsaap
Lekkere pretentieloze power metal is wat Eternal Champion op dit album laat horen. De overwegend midtemponummers zitten vol met lekkere gitaarriffs, af en toe op de achtergrond ondersteund door een keyboard. Grootste minpunt is wat mij betreft de zanger, die wat beperkt is in zijn bereik. Daarnaast blijft het album veelal in één tempo doorhakken, wat de variatie niet ten goede komt. De jaren 80'-stijl productie maakt het album helemaal af.

Ik ben erg benieuwd hoe deze band live klinkt. Een nummer als Skullseeker vraagt er gewoon om meegebruld te worden door een massa metalfans.