Mad Caddies - House on Fire (2020)

Ska
Label: Fat Wreck Chords

1. Let It Go (3:05)
  2. Waiting for the Real Thing (3:17)
  3. Strange Days (3:40)
  4. Dogs of War (2:59)
  5. Wake My Baby (3:17)
avatar van AOVV
Leuk om nog eens nieuw materiaal van deze band, die in de jaren '90 werd opgericht, maar vooral in het eerste decennium van deze eeuw hoge ogen gooide (met Just One More als orgelpunt), te mogen horen. Als we de zwakke coverplaat uit 2018 even buiten beschouwing laten, is dat toch ook alweer geleden van 2014.

Een EP is het dus geworden, hopelijk de opmaat voor een nieuw album. Wat ik hoor, is alvast veelbelovend; een behoorlijk chill geluid, met de gekende ska-invloeden, maar vooral rustige liedjes. De stemmige blazers geven het geheel altijd wat feestelijks mee, en dat is best prettig.

3 sterren