Mr. Bungle - The Raging Wrath of the Easter Bunny Demo (2020)

Label: Ipecac

1. Grizzly Adams (2:55)
  2. Anarchy Up Your Anus (2:15)
  3. Raping Your Mind (5:53)
  4. Hypocrites / Habla Español O Muere (3:43)
  5. Bungle Grind (6:30)
  6. Methematics (8:45)
  7. Eracist (3:52)
  8. Spreading the Thighs of Death (5:59)
  9. Loss for Words (4:16)
  10. Glutton for Punishment (4:49)
  11. Sudden Death (7:30)
avatar van ZAP!
Hier ook nog maar even de bandcamp linken.
Een aantal imited editions zijn in de voorverkoop al sold out.

'Raping Your Mind' nu al een flink aantal keren gehoord; bruut nummer, maar misschien wat te lang.
Patton klinkt meer dan ooit als een metalzanger, doet ie (uiteraard) prima.

avatar van ZAP!
Ook 'Eracist' en 'Sudden Death' zijn reeds te beluisteren. Dat ga ik binnenkort even doen.

-edit- Gehoord. Wordt niet enthousiaster van die twee extra nieuwe nummers, maar een echte verrassing is dat niet.

avatar van Fresch
We zijn momenteel in volle COVID/Corona crisis. Wat is de release van deze héérlijke old skool trash metal plaat een verademing in deze barre tijden. Ligt hier al een paar draaibeurten op en het album blijft een glimlach op mijn gezicht toveren.

Ps.
Dat Mike patton met zijn stem zowat alle genres aankan weten we al lang, maar zo 'METAL' heb ik hem nog niet vaak gehoord

avatar van gigage
Scott Ian en Dave Lombardo gaan terug naar hun roots en sleuren Mike Patton mee de thrashkrochten in. En waarom ook niet.

Lachende derde
Beetje puberaal dit. Hoor ik Patton liever krijsen bij John Zorn.

avatar van king_pin
Lachende derde schreef:
Beetje puberaal dit. Hoor ik Patton liever krijsen bij John Zorn.

Puberaal lijkt me helemaal kloppende omschrijving, alle muziek op dit album is door de pubers van mr bungle in 1986 gemaakt.

avatar van andnino
Van deze pagina wordt het niet duidelijk of het nu een remaster of een rerecording is, dus ik heb het maar even opgezocht, hier is het voor wie het nog wil weten:
"This is a re-recording of the band's first self-released demo tape of the same name from 1986. It's their first album to be released in over 20 years. It's also the first album to feature former Slayer drummer Dave Lombardo and Anthrax guitarist Scott Ian. "

avatar van ZAP!
Remasters worden toch niet apart toegevoegd op MuMe, andnino?

Verder staan hier een paar nummers meer op, ik weet niet of die indertijd al geschreven waren of niet.
Deze plaat duurt in elk geval 20 minuten langer.
En 'Evil Satan' vind ik hier niet terug, of die moet een andere titel hebben gekregen.

avatar van namsaap
Dit lekkere beukalbum had wellicht niet misstaan tussen de thrashklassiekers uit 1986. Helaas komt dit album 34 jaar te laat om zich in de juiste tijdgeest met deze albums te meten, maar ook anno 2020 is dit album prima te pruimen. Dave Lombardo geeft dit album de juiste energie mee met zijn groovende drumpartijen, Scott Ian bewijst nog steeds een van de betere slaggitaristen in de thrashscene te zijn en Mike Patton blijkt ook een uitstekende screamer/brulboei voor een thrashband te zijn. Na een minuut of 40 ben ik er echter ook wel klaar mee. Had de covers van SOD en COC eraf gelaten, het intro eraf geknipt en een beetje kritischer geknipt in de langere nummers. Dan had dit album prima op één schijf gepast.

ZAP! schreef:
Remasters worden toch niet apart toegevoegd op MuMe, andnino?

Deze plaat duurt in elk geval 20 minuten langer.

Dat is waar, maar misschien is die regel niet bij iedereen bekend.

avatar van Zagato
Ik kan dit wel waarderen, valt voor mij een beetje in de categorie SOD (hoewel die vergelijking op veel plaatsen ook mank loopt), hier en daar hoor ik ook de oude Exodus de kop opsteken.. Thrash blijft toch na al die jaren één van mijn favoriete metal genres en deze past daar heel goed in. Leuk.

avatar van andnino
Het doet mij ook heel erg aan Exodus denken, met name ook in de vocalen die soms echt volledig uit de bocht schieten. Op een goede manier! Dit is wat Exodus wmb. interessant maakte ten opzichte van de gemiddelde thrashband (net als Anthrax trouwens...), en wie kan er beter uit de bocht schieten dan Mike Patton? Eerlijk gezegd was ik hooguit bang dat hij niet agressief genoeg meer kon klinken, maar die twijfel is compleet gestild. He's still got it!

avatar van Raspoetin
Ik heb net de nummers Anarchy Up Your Anus en Raping Your Mind geluisterd en dit zijn gewoon nummers die zijn ontsnapt aan het repertoire van Slayer.