Paracetamøl - Behave (2020)

Rock / Punk

9. Mask Off (2:12)
  10. Unstable (3:12)
  11. Ouf (3:47)
avatar van frolunda
Debuutalbum,na eerder al een EP te hebben uitgebracht,van de gedeeltelijk uit Arnhem en Nijmegen afkomstige band Paracetamøl .Het viertal houdt zich wat betreft stijl op in het alternatieve gitaarcircuit en in het geval van Behave betekent dat elf nummers lang een vlammende combinatie van garage rock,noise en punk.
Tijdens sterke opener Hectic Coop deed de band,mede door de zang me wel wat denken aan the Jesus lizard maar in het verdere verloop van Behave komt er toch wel iets van een eigen geluid bovendrijven.Denk dat de wat nonchalante maar ter gelijkertijd erg fijne productie daar wel medeverantwoordelijk voor is.Ook in songs als Unbiased en het titelnummer,waar het tempo flink wordt teruggeschroefd toont Paracetamøl zijn veelzijdigheid en laat tevens horen dat ze sinds de release van hun eerste EP behoorlijk wat progressie geboekt hebben.Wat op dit debuut album,naast de al eerder genoemde nummers resulteert in prima songs als Beach Problem,Mask Off en heerlijk over de top gaande afsluiter Ouf.
Daarnaast is de band ook live een beleving en met iets meer variatie in de zang (mijn enigste kleine minpuntje) staat Paracetamøl wellicht nog een mooie toekomst te wachten.