Bennie Green - Bennie Green (1960)

1 stem

Jazz
Label: Time

1. Sometimes I'm Happy (5:21)
  2. It's Time (7:01)
  3. In My Solitude (5:47)
  4. Sonny's Crip (6:03)
  5. Cool Struttin' (5:23)
  6. And That I am So in Love (3:49)
Dardan
Één artiest wordt hier niet op de hoes vermeld: Joseph Gorgas op de bongo, die deze plaat toch van een extra leuk muzikaal tintje voorziet op de achtergrond. Verder valt met name ook het heerlijke spel van Jimmy Forrest op; wat een solo op 'It's Time' bijvoorbeeld!

Ik lees online dat Bennie Greens albums zich kenmerken door een zekere mate van 'vriendelijkheid' - er is dat warme spel van Green, een soulvolle Forrest en een melodieuze Clark, vergezeld door een ritmesectie die het mooi aanvult - er worden geen potten gebroken. Wel wordt er bijzonder vermakelijk gespeeld. Zo'n tune als 'Sonny Crib' gevolgd door - alweer een weergaloze solo van Forrest - meer van dat momenten aub.

Al bij al een zeer genietbaar album.