De Brassers - Alternative News (2020)

Belgiƫ
Rock / Punk
Uitgebracht in eigen beheer

1. O Brother (5:57)
  2. Goes Like This (5:53)
  3. Niets Meer / Eruit (8:59)
  4. Sick in Your Mind (4:33)
  5. Lowdown (3:28)
  6. Bad Company (6:18)
  7. Nasty Little Lonely (5:28)
avatar van pygmydanny
Fijn live-album van deze Belgische doempunk/coldwave groep.

De productie van La Muerte's Dee-J geeft de groep een vollere (rock-) klank met hier en daar wat te veel echo op de zang. Dat werkt bij een nummer als (En Toen Was Er) Niets Meer niet zo goed als ik deze versie vergelijk met opnames van begin jaren '80.

Eruit blijft stevig overeind en het nieuwe nummer O Brother (opgedragen aan overleden drummer Eric Poukens) werkt knap naar een climax toe. Nog 2 nieuwe nummers op deze plaat, Goes Like This (met Bela Lugosi's Dead - effecten in de strofes en een rockend refrein) en het broeierige Bad Company (waarvan een demo uit 2000 terug te vinden is op de verzamelaar Besprokkeld En bespoten).

Van hun titelloze 12' staan hier het donkere Sick In Your Mind en de intro van I Heard The Scream Before op. Blijven nog 2 covers over; 1 geslaagde (Lowdown van Wire) en 1 zwakke (Nasty Little Lonely van Alternative TV).

Beste nummers: Eruit, O Brother en Sick In Your Mind.