Eivør - Segl (2020)

1. Mánasegl (2:16)
  2. Let It Come (3:33)
  3. Sleep on It (3:00)
  4. Hands (3:14)
  5. Nothing to Fear (3:21)
  6. Truth (3:20)
  7. Skyscrapers (3:28)
  8. Only Love (3:42)

met Ásgeir

9. This City (4:14)
  10. Patience (3:49)
  11. Stirdur Saknur (5:40)

met Einar Selvik

12. Gullspunnin (4:36)

Eivør kan inmiddels een potje breken bij mij. Haar album Slør deed het heel goed bij mij en haar concert in Rotown Rotterdam was echt geweldig (en wat mis ik dat soort concerten toch: zouden we ze ooit nog op die manier mee gaan maken?!).

De Engelse versie vond ik een ietsiepietsie minder. Juist haar eigen taal maakte het album mystiek en gaf het eigenheid.

Segl kent voornamelijk Engelstalige nummers met een enkele uitzondering. Haar stijl is wederom erg herkenbaar en ook nu kan ik Susanne Sundfør niet wegdenken.

Het is een degelijk opvolger geworden van Slør en past goed in haar complete discografie. Het zet de lijn mooi voort. Misschien ietwat te koel (iets wat ik ook al eerder opmerkte) om me volledig op torenhoog niveau in te pakken, maar ze krijgt het hoe dan ook voor elkaar dat ik mijn interesse nog niet verlies en zolang ze feeërieke nummers als Hands aflevert ben ik van de partij.

avatar van DjFrankie
Ook hier kan Eivør een potje breken, en prefereer ook het faroers.

Dame met een bijzondere stem, album luisterd lekker weg zonder ergens uit de bocht te vliegen, kwalitatief prima, maar eigenlijk geen uitschieters noch naar boven noch naar beneden,