Juliet McConkey - Disappearing Girl (2020)

Country / Folk
Uitgebracht in eigen beheer

1. Disappearing Girl (4:31)
  2. The Deep End (4:53)
  3. Hung the Moon (3:59)
  4. I've Got a Dollar (5:51)
  5. River Run (4:26)
  6. Las Vegas Gambler (4:52)
  7. Tempered Hands (4:45)
  8. Good Times on the Horizon (5:24)
  9. Like a Rose (3:31)
avatar van wvv89
Maakte Courtney Marie Andrews eerder dit jaar veel indruk met Old Flowers, Juliet McConkey doet dat nog meer met haar debuut Disappearing Girl. Ook McConkey houdt het intiem, maar oh zo doeltreffend. En dan die fluwelen zachte stem. Heel mooi. Daarnaast zijn de teksten intrigerend en soms huiverig (luister bijvoorbeeld naar het titelnummer).

Weer een (opkomende) artiest uit Texas die uitblinkt. Het is een goudmijn daar.

avatar van Gladius
wauw, wat een ontdekking, wat een debuut. Bij sommige artiesten hoor je al bij de eerste noot dat het er 'boenk' op zit. Of tenminste dat het mijn ding is. En dat is het volledig! Prachtige, loepzuivere stem, klein snikje erin, met treffend mooie teksten. Instrumentatie is simpel, het is vooral haar stem die het geheel een bovengemiddeld karakter geeft.
9 ingetogen countrynummers, en allemaal (vrij uniek toch) pareltjes.