The Beauty of Gemina - Skeleton Dreams (2020)

Zwitserland
Electronic / Rock
Label: TBoG

1. A Night Like This (3:43)
  2. Naked (4:20)
  3. Maybe God Knows (4:31)
  4. Friends of Mine (4:49)
  5. Resurgence (4:33)
  6. Where Has It All Gone (4:29)
  7. Rainbow Man (4:42)
  8. Dark Suzanne (3:43)
  9. Nine While Nine (4:02)
  10. I Come to Grief (4:13)
  11. Apologise (3:15)
  12. The World Is Going On (4:15)
  13. Hold on to This Night (4:38)
  14. Where Has It All Gone [Desert Mix] * (5:06)
Nieuw album, ik ben benieuwd. Hier kan je alvast hun bandcamp beluisteren. Ze zetten de wat rustigere akoestiek van het vorige album door zo op het eerste gehoor. Straks even goed beluisteren.

Alicia

The Beauty of Gemina - thebeautyofgemina.bandcamp.com

avatar van Alicia
"Duidelijk is dat The Beauty of Gemina alsmaar verder wegdrijft van de ooit eens zwaar aangezette, elektronische donkere golven naar een kust vol melancholieke luisterliedjes met een lichte folk inslag. De stem van Michael Sele blijft te allen tijde een waar genot om naar te luisteren".

Dit schreef ik alweer twee jaar geleden bij Flying with the Owl. Waar blijft de tijd!

The Beauty of Gemina zet deze lijn voort op haar nieuwe plaat en net als haar voorganger lijkt Skeleton Dreams weer perfect te passen in dit jaargetijde. Zeker als vanaf morgen de koele, sombere, en meer regenachtige dagen zullen gaan overheersen. Het blijft gewoon erg fijne muziek om bij weg te dromen. Nee... om bijna bij weg te zweven!

Hoe dan ook, de vleermuizen zullen ook dit keer lekker rustig op hun plek blijven hangen. Wat is gebleven is een mooie, donkere sfeer die mij regelmatig aan een band als And Also The Trees doet denken!

*bordje "NIET STOREN" ophangt*

avatar van Alicia
Oké, bij Where Has It All Gone [Desert Mix] mogen de rode dansschoentjes toch wel weer even uit de kast!

Alicia schreef:

Vind ik ook. Geweldige band! Ik moet deze wel nog even rustig luisteren.

avatar van Alicia
Dit album zou toch meer mensen moeten aanspreken, lijkt mij. Prachtige liedjes, mooie gitaren, goede zang, sfeervol, iets voor op de late avond met de kaarsjes aan of tijdens je wandeling in een kleurrijk bos. Lekker rustig is ook fijn!