Thomas Fehlmann - Honigpumpe (2007)

Zwitserland
Electronic
Label: Kompakt

1. Strahlensatz (4:01)
  2. Soziale Wärme (5:21)
  3. Atlas (5:24)
  4. Schaum (6:14)
  5. Little Big Horn (Liegend) (6:59)
  6. Bienenkönigin (6:06)
  7. T.R.N.T.T.F. (6:35)
  8. 100 Bäume (7:30)
  9. Arbeitstitel (6:20)
  10. Atlas 2 (3:20)
  11. Dusted with Powder (5:42)
  12. With Oil (6:19)
2007 is tot nu toe een behoorlijk goed jaar voor Kompakt, met o.a. uitstekende albumreleases van The Field en Gui Boratto. Die van Hug moet ik nog steeds horen. En nu is daar dan ook deze plaat van oudgediende Thomas Fehlmann bijgekomen. Ben erg benieuwd, deze gaat op de playlist voor volgende week.

avatar van luc011190
Klinkt interessant. Kompakt komt sowieso vaak met sterke releases, dus dit zal vast wel wat zijn, zeker getuige de recensie van herman en outsoon.be Overigens is dit een (ex-)lid van The Orb.

avatar van Antie
Wel echt een album waar je in de juiste stemming moet zijn.
Op sommige momenten kan dit album me echt ergeren,
en het andere moment kan ik er rustig van genieten en me go
with the flow.

"Schaum" en "Little big horn (liegend)" horen bij men favorieten.
Telkens als ik die laatste hoor, doet die me steeds aan vroegere tijden denken. Waarschiijnlijk door het sampeltjes dat ik er in hoor dat me rond de mid jaren 90's doet denken.

"100 bäume" en "Arbeitstitel" vind ik de zwakste nummers, iets te eentonig en duren dan nog eens alle bij telang
Eigenlijk klinken alle nummers eentonig maar deze 2 wekken geen
gevoel bij me op.

avatar van KampF
Op en een of andere manier doet 100 Bäume me denken aan de intro van 'Like a Pen' door The Knife...