Z Berg - Get Z to a Nunnery (2020)

Label: Metropolitan Indian

1. To Forget You (4:22)
  2. I Fall for the Same Face Every Time (3:19)
  3. Time Flies (4:43)
  4. Into the Night (3:43)
  5. Calm Before the Storm (2:58)
  6. Little Colonel (3:23)
  7. Berg and I (3:17)
  8. Charades (3:19)
  9. The Bad List (4:27)
  10. Epilogue (2:50)
avatar van muziekobsessie
Veel strijkers en mooie zang, lekker plaatje voor tussendoor dus. Tja meer kan ik er niet over zeggen. Gewoon moou

Gewoon een schitterend album. Een sprookjesachtige sfeer. Iets lichter dan bijvoorbeeld een Agnes Obel, maar ik kan er net zo van genieten eerlijk gezegd.

Ik proef hier en daar ook een beetje een Magic Theatre sfeertje, en dat kan komen door de zang. Sophia Churney heeft eenzelfde stemgeluid als Elizabeth Anne "Z" Berg. En als je dan een beetje met eenzelfde sfeer komt (filmisch/sprookjesachtig) dan is die vergelijking niet zo vreemd. Van dat album werd ik in rap tempo enorm groot liefhebber. Het zou me niet verbazen als dat hier ook gaat gebeuren.

Piano, strijkers en engelenzang dartelen romantisch om elkaar heen.

Prachtig!