My Dying Bride - Macabre Cabaret (2020)

Label: Nuclear Blast

1. Macabre Cabaret (10:00)
  2. A Secret Kiss (6:22)
  3. A Purse of Gold and Stars (5:34)
  4. Orchestral Shores [Buiksloterkerk Cathedral Mix] * (3:51)
Lachende derde
Net A secret Kiss beluisterd en ik moet zeggen: fraai weer hoor! Met wringende, schurende gitaarmotieven. Handenwringende pijn. En in het verklanken van dergelijke zielenroerselen blijven deze mannen toch heer en meester.

Lachende derde
Niemand? Zonde hoor.

super gaaf nummer!

avatar van namsaap
Lachende derde schreef:
Niemand? Zonde hoor.

Ik wacht geduldig tot de EP hier geleverd wordt

avatar van Edwynn
Same here

avatar van Darkzone
De laatste 2 studio albums heb ik niet meer gekocht (op cd), maar deze EP ga ik wel kopen. Op vinyl. Want wat een prachtige hoes is dit. En ik heb stukjes van A Secret Kiss beluisterd en dat bevalt mij wel.

avatar van the crook
Darkzone schreef:

De mijne is ook al in pre-order, ik heb deze besteld, wat een mooi ding!

avatar van Darkzone
Ik heb gewoon de zwarte vinyl versie besteld voor 17 euro bij jpc.

avatar van Darkzone
Vorige week woensdag verzonden, nu nog niet binnen. Volgens de site ging 't om een 10", volgens Discogs een 12" met 4 tracks (incl Orchestral Shores (Buiksloterkerk Cathedral Mix) als 4e track.

avatar van CAP-Team
Net een eerste luistersessie gehad van deze EP, mooie aanvulling op The Ghost of Orion.

avatar van AOVV
Wederom kwaliteit van My Dying Bride. Fijn ook dat ze, naast langspeler, ook regelmatig met een EP komen aanzetten. Deze kan prima als toetje worden beluisterd na The Ghost of Orion, maar met name de eerste twee songs zijn gewoon goed genoeg om een prima score te rechtvaardigen.

3,5 sterren

Darkzone schreef:

Vlak voor de jaarwisseling is een tweede exemplaar verzonden door jpc, aangezien de eerste 12" niet is aangekomen. Ook de 2e is nu al bijna 2 weken onderweg...

avatar van Darkzone
Vandaag dan eindelijk de prachtige gatefold 12" mogen ontvangen. Want prachtig is de hoes ook echt. Veel gouden details die mooi oplichten enzo. En elke track zijn eigen artwork.

Na wat problemen met de stroomkabel van mijn platenspeler en het horen van smurfen bij het afspelen van de muziek, kwam ik er uiteindelijk achter, dat je hem niet op 45 toeren maar op 33 toeren af moet spelen!!

Uiteindelijk eerst kant B afgespeeld en wat een verademing zo mooi, zo sereen.

avatar van Darkzone
Kant A het stevigere werk met verschillende zangstijlen, maar muzikaal toch nog met de rem erop.
Kant B zoals hierboven al verteld, het rustigere, ingetogen serene gedeelte van de EP.

Het snellere, harde werk van vroeger vind je hier niet, al kon toen ook het tempo erg laag liggen.

Eigenlijk zou iedere fan van de band de 12" aan moeten schaffen, al was het maar vanwege het prachtige artwork van de gatefold 12". Elk van de 3 main tracks heeft zijn eigen variatie op de hoes.
Veel gouden glinsterende details.