Waylon Payne - Blue Eyes, the Harlot, the Queer, the Pusher & Me (2020)

Country
Label: Carnival

1. Sins of the Father (3:04)
  2. Dead on a Wheel (4:26)
  3. What a High Horse (4:25)
  4. All the Trouble (4:26)
  5. Dangerous Criminal (3:54)
  6. Shiver (5:36)
  7. Born to Lose (4:31)
  8. Back from the Grave (3:25)
  9. After the Storm (4:07)
  10. Santa Ana Winds (4:16)
  11. Precious Thing (4:15)
  12. Old Blue Eyes (4:28)
avatar van Hendrik68
Dit is me toch een ontdekking zeg. Altcountry kwam er mee en een regelrechte schot in de roos. Je probeert toch altijd de stijl enigszins in een hokje te plaatsen. Dan ontkom ik niet aan namen als Tim Hardin, die vooral, maar ook Bill Wilson, Townes van Zandt, John Prine en allerlei artiesten in dat genre. Maar laat het duidelijk zijn, dit is vooral een album in de stijl van Payne zelf. Maar mensen die genoemde artiesten kunnen waarderen kunnen dit album blind aanschaffen. De tijd van oneindig spitten ligt door omstandigheden achter mij, maar af en toe klik je nog eens iets aan en dan kun je soms ontzettend blij verrast worden. Dat is hier zeker het geval.