BAP - Aff un Zo (2001)

Duitsland
Label: EMI

1. Wat 'E Johr (5:06)
  2. Aff un Zo (3:54)
  3. Eddie's Radio Show (3:56)
  4. Shoeshine (6:05)
  5. Mau Mau (6:19)
  6. Die Moritat Vun Jan un Griet (3:43)
  7. Kilometerweit Entfernt (5:21)
  8. Souvenirs (4:55)
  9. Istanbul (6:30)
  10. Chippendale Desch (8:02)
  11. Noh Zahle Mohle (4:00)
  12. Suwiesu (3:53)
  13. Irjenden Rock'n'Roll-Band (5:09)
  14. Dir Allein (7:19)
  15. Triptychon [Aff un Zo-sessions, Mallorca 2001] * (7:12)
  16. Wenn Se Lach [Aff un Zo-sessions, Mallorca 2001] * (4:07)
  17. Schluss, Aus, Okay [Aff un Zo-sessions, Mallorca 2001] * (6:14)
  18. Wat Schriev Mer in Su'enem Fall? [Aff un Zo-sessions, Mallorca 2001] * (5:40)
  19. Mer Stonn op Berlin * (3:32)

met Effjot Krüger

20. Müngersdorfer Stadion * (4:06)

met Effjot Krüger

21. Fc, Jeff Jas! [Die 3. Version] * (4:21)
  22. Shoeshine [WDR Soundfiles, 16.06.2001] * (6:10)
  23. Souvenirs [WDR Soundfiles, 16.06.2001] * (5:03)
  24. Istanbul [WDR Soundfiles, 16.06.2001] * (6:22)
  25. Suwiesu [SWR Suttgart, 07.03.2004] * (4:06)
  26. Dir Allein [Live, Kaiserlautern, 20.12.2006] * (6:46)

met Anne De Wolf

totale tijdsduur: 1:14:12 (2:17:51)
avatar van dynamo d
De geremasterde albums van BAP zijn zeer goed. Het geluid klinkt uitstekend maar ook de bonus cd's bevatten vaak veel moois. Dat geldt ook voor aff un zo. BAP is instrumenteel en muzikaal zeer sterk. De zang is qua stemgeluid van Wolfgang Niedeckenmisschien even wennen maar in het Keulse dialect is dit toch ook wel weer bijzonder. In ieder geval zijn de composities zeer fraai.

Hoogtepunten van dit album vind ik Mau Mau, Kilometerweit Entfernt, Noh Zahle Mohle, Souvenirs, Eddie's Radio Show, Die Moritat vun Jan un Griet en Mer Stonn op Berlin.

avatar van marathonman
Istanbul...hemels mooi...vindt het een zeer puike band, ook dit album weer met diverse hoogtepunten, Kölsch dialect vind ik ook wel wat hebben met die stem....

avatar van vigil
De hoes is prachtig maar het album blijft wat mij betreft daar toch bij achter. Natuurlijk is het niet meer zo spannend in vergelijk met bv 1982 maar dit is toch wel redelijk brave pop. Ze laten met een album als Amerika, ook een zeg maar wat later album, horen dat ze het nog steeds konden.

Slecht is heel anders en een kleine voldoende is zeker op zijn plaats want het zit degelijk in elkaar en de stem kan ik goed hebben maar zo hoog als de vorige schrijvers schaal ik deze niet in.