Sophie Ellis-Bextor - Songs from the Kitchen Disco (2020)

Label: EBGB's

1. Groovejet (If This Ain't Love) (3:46)
  2. Take Me Home (A Girl Like Me) (4:07)
  3. Murder on the Dancefloor (3:48)
  4. Get Over You (3:15)
  5. Music Gets the Best of Me (3:39)
  6. Mixed Up World (3:44)
  7. Catch You (3:18)
  8. Me and My Imagination (3:26)
  9. Today the Sun's on Us (4:19)
  10. Bittersweet (3:28)
  11. Starlight (4:19)
  12. Not Giving Up on Love (2:55)

met Armin van Buuren

13. Heartbreak (Make Me a Dancer) (3:26)

met Freemasons

14. Young Blood (4:28)
  15. True Faith [BBC Session] (5:02)
  16. Do You Remember the First Time? [Live] (4:13)
  17. Come with Us (3:56)
  18. Wild Forever (4:24)
  19. Crying at the Discotheque (3:51)
  20. My Favourite Things (2:38)
CHIEP (crew)
Ik zal Sophie altijd een warm hart blijven toedragen, maar haar versie van Crying At The Discotheque voegt wel heel weinig (niets?) toe.

avatar van BlauweVla
Dit album staat nu onterecht bij "Reguliere albums" toch?

CHIEP (crew)
Nee, het zijn allemaal nieuwe versies en/of covers.

CHIEP (crew)
Dit blijkt dus toch niet te kloppen, mijn excuses. "Groovejet" betreft wel een nieuwe opname.
"True Faith" komt van dit album en "Do You Remember the First Time?" is een cover van Pulp en werd ook opgenomen voor de BBC.

Het zijn toch liedjes die ze thuis (in haar eigen Kitchen disco) zong ten tijde van de eerste lockdown in de UK?
Je kon haar Kitchen disco uitzendingen gewoon volgen. Niet echt nieuwe songs maar gewoon spontaan wat proberen. Haar kinderen doen ook mee maar die zullen we wel niet horen.

CHIEP (crew)
Volgens het persbericht gaat het hier wel degelijk (buiten die enkele uitzonderingen dus) om de studioversies die we al kennen.

avatar van ranja
Mooie verzameling van Sophie's hits.
De cd zit propvol dus kan niks meer bij; ik had best de single met Armin van Buren willen inruilen voor een nummer van Theaudience maar die zal wel niet gepast hebben qua rechten/label of doelgroep.
Ook Love Is You, van het Song Diaries album en een cover van het nummer waar Groovejet op gebaseerd is ontbreekt helaas.