Plini - Impulse Voices (2020)

Australiƫ
Uitgebracht in eigen beheer

1. I'll Tell You Someday (4:09)
  2. Papelillo (4:11)
  3. Perfume (4:06)
  4. Last Call (3:55)
  5. Impulse Voices (3:18)
  6. Pan (5:33)
  7. Ona / 1154 (4:09)
  8. The Glass Bead Game (9:07)
avatar van Leptop
Australische band rondom gitarist Plini Roessler-Holgate met technisch hoogstaande progressieve jazz georienteerde instrumentale rock. Denk aan Steve Vai, Tesseract, Long Distance Calling, Terminal Velocity en dan met een eigen saus. Niet heel bekend, maar voor velen onder ons, denk ik, heel aardig allemaal.

avatar van Robertoooooh
Wat is dit toch godsgruwelijk allemachtig lekkere muziek!
Het volume staat op standje burenruzie, maar o o o wat word ik blij van deze muziek.
Ja het draait dan wel allemaal om de gitaar, maar luister nou eens naar zo’n nummer als Pan. De saxofoon krijgt alle ruimte om een werkelijk fantastische solo neer te zetten. Kippenvel!
En dat zo weinig mensen dit kennen. Het voelt bijna alsof je een geweldig plekje hebt gevonden maar angstvalling de kaken op elkaar houdt. Er zouden eens meer toeristen naartoe komen…