Blackmore's Night - Here We Come A-Caroling (2020)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Folk / Rock
Label: Edel

1. Here We Come A-Caroling (2:20)
  2. It Came Upon a Midnight Clear (1:57)
  3. O Little Town of Bethlehem (3:15)
  4. Silent Night (2:38)
avatar van liefkleinhertje
Dit is dezelfde vent die gitaar speelt op Made In Japan ,als ik daarover nadenk raak ik in de war.
Een stem uitbrengen gaat niet want ik heb dit nog niet gehoord .(en ben het niet van plan ook)

avatar van AOVV
Ach, best gezellig voor een keertje.

3 sterren

1,5
Deze EP is het eerste van Blackmore's Night in mijn collectie omdat ik 'm voor bespottelijk weinig geld uit de outlet van ene Bol kon vissen. Niet hun eersteling op kerstgebied want Winter Carols ging 14 jaar eerder voor, al is dat meer een winterplaat (?) zoals er wel meer zijn, zoals ik begrepen heb. De EP is uit voordat je er erg in hebt. Ben nooit zo onder de indruk van de zangeres geweest, is dat niet meer omdat zij de vrouw van heer Blackmore is, vraag ik me af, dan dat ze daadwerkelijk goed is. Ken zangeressen met meer bereik. Als ik het even los zie van Blackmore zijn Deep Purple en Rainbow verleden maakt het niet al te veel indruk, als je het verleden erbij betrekt is het misschien even slikken maar Blackmore doet toch waar hij zelf zin in heeft. Hartje zomer is misschien niet het meest geschikte moment om te draaien, wellicht dat het eind van het jaar beter bevalt.

avatar van Hans Brouwer
B.Robertson schreef:
Ik heb de cd "Winter Carols" en deze EP "Here We Come A-Caroling" deze week, in de nazomer dus, gekocht. Mij bevalt de kerstmuziek van Blackmore's Night nu al uitstekend. Vanaf begin december zullen beide schijfjes veel door mij gedraaid gaan worden. Candice Night is een prima zangeres en op het gitaarspel van heer Blackmore valt ook niets aan te merken.

1,5
Mooi, dat is verheugend. Ik heb de EP enkel ter controle van de waar 2x gedraaid en verwacht over vier maanden dat het schijfje uitblinkt met de Kerst. Ik heb tot dan de voorkeur om Child in Time studio op te zetten, duurt net zolang als de EP.

avatar van Hans Brouwer
B.Robertson schreef:
Tja, "Child in Time" kan je 24/365 draaien, verveeld nooit. En ook op dat nummer horen we heer Blackmore gitaar spelen... Ja, die Ritchie kan er wat van.

1,5
Blijft een indrukwekkende ervaring die imposante solo van Ritchie Blackmore in Child in Time, al vond ik 2x draaien gisteravond genoeg en heb nog zo'n 50 minuten van het overige van het beste van Deep Purple gedraaid.