Underworld - DRIFT Series 1 - Complete (2019)

Electronic / Dance
Label: Caroline

1. Another Silent Way (5:32)
  2. Dexters Chalk (5:24)

met Ø [Phase]

3. Low Between Zebras (2:59)
  4. Universe of Can When Back (5:35)
  5. Brilliant Yes That Would Be (10:19)
  6. Another Silent Way / Drift Poem / Better Than Diamonds (13:58)
  7. One True Piano Need Hand (9:42)
  8. Appleshine (9:43)
  9. Molehill (5:35)
  10. Threat of Rain (14:42)
  11. Brussels (4:31)
  12. Soniamode [Aditya Game Version] (6:18)
  13. Appleshine (All of the Lights) (5:34)
  14. Roof Off (7:10)
  15. Dune (10:32)
  16. Custard Speedtalk (9:42)
  17. This Must Be Drum Street (7:36)
  18. Pinetum (13:45)
  19. Poet Cat (5:41)
  20. Do Breakers Trip (3:33)
  21. Seven Music Drone (8:18)
  22. Listen to Their No (5:49)
  23. Schiphol Test (8:35)
  24. Hundred Weight Hammer (4:15)
  25. Doris (4:24)
  26. Altitude Dub (8:08)
  27. Border Country (6:56)

28. Big Bear (4:28)
  29. Toluca Stars [Film Edit] (10:17)
  30. Mile Bush Pride (1:35)
  31. Imagine a Box (6:02)
  32. Tree and Two Chairs [Film Edit] (13:31)
  33. Give Me the Room (9:24)

34. S T a R (3:37)
  35. Doscientos (7:43)
  36. Two Arrows (3:19)
  37. A Moth at the Door (4:44)
  38. Altitude Dub Continuum (31:10)

met The Necks

39. A Very Silent Way (10:33)

met The Necks

40. Appleshine Continuum (34:14)

met The Necks

41. Appleshine [DRIFT Series 1 - Sampler Edition] (8:36)
  42. This Must Be Drum Street [DRIFT Series 1 - Sampler Edition] (4:25)
  43. Listen to Their No [DRIFT Series 1 - Sampler Edition] (5:43)
  44. Border Country [DRIFT Series 1 - Sampler Edition] (6:51)

met Ø [Phase]

45. Mile Bush Pride [DRIFT Series 1 - Sampler Edition] (1:34)
  46. Schiphol Test [DRIFT Series 1 - Sampler Edition] (4:42)
  47. Brilliant Yes That Would Be [DRIFT Series 1 - Sampler Edition] (6:03)
  48. S T a R [Rebel Tech Version] (3:45)
  49. Imagine a Box [DRIFT Series 1 - Sampler Edition] (6:02)
  50. Custard Speedtalk [DRIFT Series 1 - Sampler Edition] (9:42)
  51. Mary [Live in Amsterdam] (7:06)
  52. Harry [Live in Amsterdam] (8:40)
  53. Jenny [Live in Amsterdam] (6:52)
  54. Give Me the Room [Live in Amsterdam] (9:03)
  55. Brussels [Live in Amsterdam] (4:55)
  56. Pinetum [Live in Amsterdam] (11:15)
  57. Seven Music Drone [Live in Amsterdam] (7:08)
  58. Threat of Rain [Live in Amsterdam] (13:18)
  59. Meredith [Live in Amsterdam] (3:17)
avatar van Bert Wasbeer
De losse EP's stonden al een jaar op MuMe, maar het volledige project (dat nu voor een uiterst schappelijke prijs te krijgen is in een mooi boxje) nog niet. Hoe moet je dit nu beoordelen? Het is onvermijdelijk dat er in 8u sterk uiteenlopende elektronische muziek toch ook eea zit wat minder aansluit bij de persoonlijke smaak en voorkeuren. Daar kun je minpunten voor geven, maar bij mij overheerst vooral de bewondering voor de wijze waarop de band dit project heeft opgepakt, de omvang en hoeveel kwalitatief goed materiaal er wél bij zit. En alhoewel uiteenlopend qua stijlen, het geheel klinkt uiteindelijk toch vooral consistent
als Underworld. Lager dan 4 sterren kan ik er echt niet voor geven. Ik hoop dat er nog een tweede seizoen volgt want deze aanpak bevalt mij prima.

Bert Wasbeer schreef:

Ik ben het praktisch volledig met je eens. Resumerend. Deze verzameling hebben deze 60'ers in de alsmaar veranderende technowereld in elkaar geflanst. In korte tijd.

Speciale aandacht voor cd nr. 7. Hoe mooi is het trio van Mary, Harry en Jenny. Met als als hoogtepunt 'Seven Music Drone'. Machtig mooi!

avatar van 4addcd
Kocht eerst de sampler omdat ik eens kennis wilde maken met dit project. Ik was verrast door de kwaliteit. Er staan geen vloervullende knallers op, maar het luistert heerlijk weg. De box was een logisch gevolg, maar was wel benieuwd of deze minder zou zijn. Zou de sampler de beste tracks bevatten? Ben er nog niet doorheen, maar het antwoord is nu al ‘neen’!. Er valt veel te genieten en er is vooral veel plezier en originaliteit te bespeuren! Voor mij mag een deel 2 zeer zeker.
Eerste oordeel is een 4, maar ik worstel de gehele box nog vaker door om tot een weloverwogen oordeel te komen

avatar van Brunniepoo
Ik heb hetzelfde: had ook eerst de Sampler Edition en heb die geüpgraded naar deze complete versie. En die is echt nog zoveel beter. Alleen al die fijne, wat meer ambient-benadering met The Necks...

Ik hoop ook dat er een vervolg komt, maar ze hoeven zich niet te haasten want voorlopig ben ik hier nog wel even zoet mee. Bijna acht uur op de cd's en dan ook nog een blu-ray...