Belle and Sebastian - What to Look for in Summer (2020)

Label: Matador

1. The Song of the Clyde (0:33)
  2. Dirty Dream Number Two (3:30)
  3. Step Into My Office, Baby (4:43)
  4. We Were Beautiful (5:37)
  5. Seeing Other People (3:37)
  6. If She Wants Me (4:55)
  7. Beyond the Sunrise (4:16)
  8. Wrapped Up in Books (3:26)
  9. Little Lou, Ugly Jack, Prophet John (5:15)
  10. Nice Day for a Sulk (2:30)
  11. I Can See Your Future (3:47)
  12. Funny Little Frog (3:13)
  13. The Fox in the Snow (4:18)
  14. If You're Feeling Sinister (5:51)
  15. My Wandering Days Are Over (5:54)
  16. The Wrong Girl (3:22)
  17. Stay Loose (6:30)
  18. The Boy Done Wrong Again (4:45)
  19. Poor Boy (3:55)
  20. Dog on Wheels (3:11)
  21. The Boy with the Arab Strap (7:38)
  22. I Didn't See It Coming (4:15)
  23. Belle and Sebastian (4:43)
  24. Century of Fakers *
  25. Expectations *
avatar van Lost
Zeer mooi live album van Belle & Sebastian... ideaal voor een luie zondagnamiddag... na beluistering hangt er gegarandeerd een glimlach op je lippen...

Mooie setlist al ontbreken er een aantal klassiekers... maar alles mooi en levendig gebracht.

OOOOO
Mooie setlist! Mooi meisje... maar wel een lelijke hoes..... Dat ken ik beter van ze. Ziet er uit als een goedkope bootleg.

Live is de band een feestje om mee te maken en dat is altijd moeilijk vangen op een album, bovendien vond ik de eerder uitgegeven live-albums wel okay, maar door de soms toch wat matige zang van Stuart waren dat voor mij geen hoogtepunten.

Op dit album heb ik daar minder last van. Of is het gewoon mijn gemis aan concerten en het smachten naar de zomer?!

OOOOO
aERodynamIC schreef:

Waarschijnlijk! De concerten worden heel erg hard gemist. Dit moet niet te lang meer duren.
En ja Belle & Sebastian concerten zijn mooie feestjes, de eerste keer dat ik ze zag had ik wat introverts verwacht en schetste het mijn verbazing dat Stuart op balkons klom en publiek liet meezingen.

avatar van Ducoz
Het klinkt ook wel als een feestje en dat is live erg leuk, maar zo op plaat klinkt het daarmee wel even allemaal te gezellig en gelikt. Bij Belle en Sebastian heb ik een bepaald idee en zeker de 1e 4/5 platen ademen een bepaalde sfeer waar dit helemaal haaks opstaat. Excuse my French, maar dit voelt meer een beetje als een grote musical.

Opzich niks mis mee, maar het mag van mij allemaal wel wat soberder.

avatar van thesceneisnow
Mark Rutte op de hoes van deze plaat?
En wie is die prachtige dame? Maakt ze deel uit van de band?