Surreal - Starmaps & Constellations (2020)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Orion (5:17)
  2. The Best Days (3:59)
  3. Embers (4:25)
  4. Journey to Atlantis (7:00)
  5. Resurgence (3:53)
  6. Chasing Wind (5:03)
  7. Firefly Cloud Pt. II (8:00)
  8. Northern Cross (3:58)
avatar van ProGNerD
Zeer aangename kennismaking met deze band. Mooi album met toegankelijke, mooie heldere en melodieuze composities met progressieve inslag in een geslaagde combi van electronische soundscapes en gitaren. Vanaf de 1e klanken van het pakkende openingsnummer kom ik in een positieve vibe en blijft het genieten tot het eind.

Hoewel ik de zang overall erg goed vind, is voor mij toch het instrumentale en meest progressieve Journey to Atlantis het hoogtepunt. Het volgende kortere nummer Resurgence doet een beetje denken aan Muse, Chasing Wind eindigt verrassend met een geweldig aanstekelijk stukje jazzy gitaarspel en Firefly Cloud Pt. II is weer een wat langer, mooi opgebouwd wat progressiever nummer. Kortom: voldoende te ontdekken => aanrader