Bent - Up in the Air (2020)

Electronic
Label: Godlike & Electric

1. Take 15 (3:17)
  2. Come On Home (5:36)
  3. When You Come By (5:17)
  4. Eagle and Swan (4:52)
  5. A Girl Like You (5:07)
  6. Misty (5:42)
  7. Remove All Clocks (4:13)
  8. Friends (5:43)
Dim
Ultimate chill, wat een fijne sfeer wordt hier neergezet zeg.

avatar van trebremmit
Ik kende van Bent alleen Programmed to Love en dat is een prima album, daarom deze nieuwe maar eens opgezocht. Mooie hoes wel met die Hereford, helaas vind ik de muziek hier nogal glad en kitscherig, dikke tegenvaller helaas.

avatar van PEN15
Acht tracks met een gemiddelde speeltijd van vier minuten voorspelde weinig goeds. Dan moeten die acht nummers wel ontzettend sterk zijn om hier na een winterslaap van veertien jaar mee aan te komen. Tegenvaller is niet het juiste woord, dat was Ariels namelijk al eerder voor mij.
Het was indertijd een heel gedoe om albums van Bent te vinden, met die vier lettertjes moest ik wel naar de platenzaken om albums aan te schaffen. Daar zag ik toen al een rek vol staan met Ariels tussen de gebruikte/teruggebrachte ceedees en voor vier euro wilde ik het niet hebben. Dit ga ik ook zeker niet kopen, als meer dat zouden doen zou het misschien doordringen bij dit duo dat ze weer eens wat mogen maken van het niveau Programmed to Love of Everlasting Blink.