Ariana Grande - Positions (2020)

Label: Republic

1. Shut Up (2:37)
  2. 34+35 (2:53)
  3. Motive (2:47)

met Doja Cat

4. Just Like Magic (2:29)
  5. Off the Table (3:59)

11. Love Language (2:59)
  12. Positions (2:52)
  13. Obvious (2:26)
  14. Pov (3:21)
Ik vind dit zowat de vrouwelijke variant van Justin Bieber’s “Changes”. Nogal saai, oké voor op de achtergrond.

avatar van joko150
Jammer er zit weinig vernieuwing in de nummers van Ariana...
Sweeter (2018) Thank u, next (2019) Positions (2020). Ik zou zeggen neem even een lange pauze en kom dan terug met goed materiaal.

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
Berichten verplaatst naar Ariana Grande & wat niet relevante berichten verwijderd

avatar van catdog
Een stapje terug op haar vorige twee albums. De productie is weer strak en Ariana heeft haar sound inmiddels wel gevonden. Ze flowt soms onwijs lekker op de trap-achtige tracks.

Helaas wel iets meer filler dit keer in de tweede helft. Plus het album mist toch echt een knaller á la 7 Rings.

De 3 tracks met gastartiesten zijn overduidelijk de beste tracks van het album met erg sterk werk van Doja Cat, The Weeknd en Ty Dolla $ign.

avatar van NewYorkCityLight
1,5
Uitermate oninteressant abum. Ik krijg de indruk dat ze tegenwoordig haar albums om een nieuwe single heen bouwt. Alle nummers klinken als matige b-sides en dit keer is de single ('Positions') ook niet eens leuk. Ariana mag mij contacten als ze nog materiaal nodig heeft voor een volgend album, want ik denk dat ik ook wel een paar van dit soort simpele deuntjes met seksueel getinte tekst uit m'n duim kan zuigen.

Dan maar liever de strategie die steeds meer artiesten tegenwoordig lijken te kiezen - 5/6 leuke singles uitbrengen die uiteindelijk samen met een paar leftovers een album noemen. Erg jammer want ik vond haar een jaar of 4/5 geleden een sterke artieste.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
NewYorkCityLight schreef:
Tja, dat is natuurlijk een beproefd concept. Alle boy- en girl bands eind jaren '90 vormden hun albums op deze manier. Er zijn maar weinig moderne popartiesten die echt voor een totaal album gaan wat het beluisteren waard is. Ik noem zo voor de bank weg Lorde, Lana del Rey en op gepaste afstand Taylor Swift.

avatar van overmars89
Gewoon is geprobeerd om te zien en te snappen waarom deze meid zo ontzettend populair is. Voor mij een eerste kennismaking. Valt me toch een beetje tegen, maar zoals verwacht. Er wordt met een generieke stem gezongen op generieke beats.

Toch zit er wel een aardige sectie in vanaf Motive t/m Safety Net met een aantal catchy liedjes. Nog steeds niet helemaal mijn kopje thee, maar snap opzich wel dat ze daarom populair is. Voor de rest weinig smaak aan.

avatar van Ploppesteksel
Positions is mijn favoriete (commerciële) single van het jaar aan het worden, maar verder is het toch best pover vanuit mijn pov. Over die volgende plaat mag ze wat meer nadenken; ik pleit voor geen release in 2021 (en eventueel 2022).

avatar van MIAB
Net 2 luisterbeurten aan gewaagd. Het album kabbelt en heeft niet echt aansprekende songs. Buiten "Positions" en "Pov" om, die nog wel aangenaam zijn. De rest luistert weg, maar niet echt inspirerend.

1. Shut Up (2:37) 2,5
2. 34+35 (2:53) 3,0