Sleaford Mods - Spare Ribs (2021)

Hip-Hop / Punk

7. Top Room (3:50)
  8. Mork N Mindy (3:24)

met Billy Nomates

9. Spare Ribs (3:52)
  10. All Day Ticket (3:44)
  11. Thick Ear (3:04)
  12. I Don't Rate You (4:04)
  13. Fishcakes (3:08)

Lachende derde
Blijft geniaal. Altijd aanstekelijk. Mijn dochter van 5 is er gek op.

avatar van Fathead
Wat een leuke hoes!

avatar van overmars89
Wat ze doen, doen ze goed!
Alleen wordt een album altijd een tikkeltje eentonig.

Live natuurlijk wel een groot feest!

avatar van herre48
Geweldige schijf. Hun platen rijpen met de tijd. Uitstekende catchy singles met leuke gastzangeressen. Ik begrijp dat veel luisteraars Wiliamson zijn parlando-zang niet echt verdragen maar ikzelf hou er erg van.

avatar van AOVV
Ik kan er niet zoveel mee, hoewel de teksten best scherp zijn (althans: hetgeen ik ervan gelezen/begrepen heb). De voordracht/zang van Willamson ligt me niet zo. Ik las ergens dat hij klinkt als kolkend van woede, maar op mij komt het vreemd genoeg eerder verveeld over. Op instrumentaal vlak gebeurt er ook niet al te veel. Ik had al heel wat gelezen over deze jongens, maar dit valt me toch flink tegen.

2 sterren

AOVV schreef:
De voordracht/zang van Willamson ligt me niet zo. Ik las ergens dat hij klinkt als kolkend van woede, maar op mij komt het vreemd genoeg eerder verveeld.

Op 't eerste gehoor kan ik me hier wel wat bij voorstellen.

Hier staat Key Markets uit 2015 op de plank en daar klinkt hij een stuk urgenter.

avatar van frolunda
Best wel weer een leuk album van de Sleaford Mods maar het heeft bij me vooralsnog niet dezelfde impact als hun vorige plaat. Wat voor, het duo Jason Williamson en Andrew Fearn spreekt is dat ik Spare Ribs per draaibeurt ietsje beter vind worden, en het feit dat ik de laatste tijd even wat minder had met Hiphop en aanverwante muziek speelt wellicht ook mee.
Maar uiteindelijk zal het wel goedkomen tussen Spare Ribs en mij, want hoewel er niet al te veel veranderd is aan de sound van minimale Hiphop met een the Fall tintje, weten ze hun beats redelijk origineel te houden en komen ze op hun nieuwe album toch weer met een aantal heerlijke tracks voor de dag, zo nu en dan mede door bijdragen van gast artiesten die echt iets toevoegen aan de desbetreffende nummers.
Mork N Mindy met Billy Nomates, één van de beste songs op de plaat, is daarvan een uitstekend voorbeeld.
Andere hoogtepunten zijn, het op single verschenen Shortcummings, het met een fijne beat gezegende I Don't Rate You en het titelnummer.
Spare Ribs komt qua niveau gewoon dicht in de buurt van voorgangers Eton Alive (2019), English Tapas (2017) en Key Markets (2015), en mag zodoende weer een aanrader genoemd worden.

avatar van philtuper
AOVV schreef:

2 sterren
Kolkend van woede is ook een slechte omschrijving. Het is scherp en naggy. Maar luister vooral eens naar Mork N Mindy. Daar wordt een mens toch blij van? Ik wel in ieder geval. Beetje lafjes dansen, biertje bij de hand, go!